Okiem producentów… serów

Śniadanie to jeden z kluczowych elementów, które pozostają w pamięci gości i dla których warto wrócić do konkretnego hotelu. Znam wiele miejsc, do których warto wracać, bo śniadania są tam wyśmienite, różnorodne i zawsze na najwyższym poziomie. Już samo wejście do jadalni, która wypełniona jest śniadaniowym zapachem świeżo palonej kawy, jest smakowite. I nie chodzi […]

Czytaj dalej


Jak skomponować ofertę śniadaniową hotelu

Śniadanie to najważniejszy posiłek – również w funkcjonowaniu hotelu. Bardzo często jest to jedyny kontakt gościa z hotelową gastronomią, a jeszcze częściej – ostatni przed wyjazdem. Dlatego ma bardzo istotny wpływ na opinię o całym pobycie. To jakość oferty śniadaniowej jest tym elementem, który gość pamięta opuszczając hotel, bo skorzystał z niej dosłownie przed chwilą. […]

Czytaj dalej


Okiem producentów… wędlin

Ze względu na wskaźnik food cost stosowany w średniej i niższej klasy obiektach hotelowych, niestety obserwujemy brak zróżnicowania w serwowanych gościom śniadaniach. Oznacza to często, co stwierdzamy z przykrością, także słabą jakość przygotowywanych na śniadanie dań i powielanie utartych, niekoniecznie dobrych schematów. W większości hoteli najpopularniejsze są parówki średniej lub niskiej jakości z dużą zawartością […]

Czytaj dalej


Ergonomia bufetu

Główne problemy, na jakie może się natknąć gość podczas śniadania w hotelu, to przede wszystkim produkty żywnościowe bardzo niskiej jakości oraz źle zaplanowany i nieergonomiczny bufet. Sam z własnego doświadczenia wiem, że nie ma nic gorszego jak napój owocowy imitujący sok, produkt kawopodobny mający zastąpić świeżą i aromatyczną kawę czy wysuszona jajecznica z proszku. Nie […]

Czytaj dalej


Śniadania w Polsce za 6,4 euro

Według badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu rezerwacyjnego HRS przez ARC Rynek i Opinia, śniadanie jest trzecim z kolei, po wygodnym łóżku i bezpłatnym WiFi w pokoju, najczęściej wymienianym elementem poczucia komfortu, zapewniającym wzrost efektywności pracy podczas podróży służbowej. Dlatego w ramach trzeciej edycji plebiscytu Hotel Roku, który rozstrzygnięty został w kwietniu, HRS wprowadził nową kategorię […]

Czytaj dalej


Kawa rano musi pobudzać

Od kawy śniadaniowej, która stanowi rozpoczęcie dnia, goście oczekują głównie pobudzenia i zastrzyku energii. Niezbędny jest więc dobór dobrej jakościowo mieszanki o wysokiej zawartości kofeiny i wyważonym smaku, który skomponuje się z porannym posiłkiem. Warto również zwrócić uwagę na to aby wybrać kawę, która dobrze komponuje się z mlekiem, gdyż około 70 proc. gości pije […]

Czytaj dalej


Kofeina i nie tylko

Typowy gość hotelu, pomijając okres wakacji, to klient biznesowy; osoby, które załatwiają różnego rodzaju interesy, ale łączy je jedno – ciągły niedobór czasu. Czego w takim razie potrzebuje taki gość? Pożywnego śniadania, bo jest to często jedyny posiłek do końca czasu pracy, i kawy, która go obudzi i doda energii do efektywnej pracy od rana. […]

Czytaj dalej


Menu Engineering – czyli o zasadach ustalania cen w gastronomii

Od właściwego ustalenia cen sprzedażowych zależy „być albo nie być” hotelowej gastronomii, która ma fundamentalny wpływ na kondycję finansową całego hotelu. Jak je ustawić, aby zostały zaakceptowane przez gości, a jednocześnie, żeby osiągnąć taką marżę, która pokryje koszty i pozwoli osiągnąć zysk? Niezbędna jest do tego analiza, co jest sprzedane, w jakich cenach i po […]

Czytaj dalej


Manager kontra (?) dostawca

Gastronomia hotelowa to często twardy kawałek chleba dla hotelarzy, a wielu narzeka, że musi do niej dokładać (stąd rosnąca popularność hoteli ekonomicznych z ograniczoną częścią F&B). Tymczasem może ona być źródłem znaczących przychodów i jest na to wiele przykładów. Na jej sukces składa się wiele czynników, ale wszystko zaczyna się od właściwej współpracy managera hotelu […]

Czytaj dalej


Pożywne śniadanie dla hotelu

czyli co zrobić, żeby gość był zadowolony ze śniadania, a hotelarz na tym nie tracił.   Śniadanie to najważniejszy posiłek w hotelu. Tak twierdzą hotelarze. I słusznie, często jest to jedyny kontakt gościa z gastronomią hotelową. Poza tym, jeżeli jest to wydarzenie, które wprowadzi gościa w dobry nastrój, to na pewno zapamięta nasz hotel i […]

Czytaj dalej