Największe sieci hotelarskie na świecie

InterContinental Hotels Group to największe przedsiębiorstwo hotelarskie na świecie, dysponujące blisko 650 tys. pokoi w 100 krajach. O pozycje nr 2 walczą Marriott International, Hilton Worldwide i Wyndham Worldwide. Największą liczbę hoteli oferują Wyndham – 7,2 tys. i Choice Hotels – 6,1 tys. (wszystkie we franczyzie). Marką, pod którą działa najwięcej hoteli, jest Best Western z ponad 4 tys. obiektów,a po niej Super 8 i Holiday Inn Express.

 

Takie są wyniki zestawienia opublikowanego we wrześniowym wydaniu amerykańskiego magazynu „Hotels”, które pokazują stan posiadania globalnego hotelarstwa na początek tego roku.

 

Stabilna czołówka

Brytyjska Intecontinental Hotels Group, który posiada siedem marek: Intercontinental Hotels & Resorts, Holiday Inn i Holiday Inn Express, Crowne Plaza, Indigo oraz dwie sieci obiektów przedłużonego pobytu: Staybridge Suites i Candlewood Suites, już od kilku lat przewodzi tego typu zestawieniom. Łącznie oferuje ona 647 tys. pokoi w 4,4 tysiącach hoteli na wszystkich kontynentach. Za jej plecami znajdują się trzy amerykańskie korporacje hotelarskie z ponad 600 tys. pokoi, które w zależności od roku czasami zamieniają się pozycjami między sobą. Marriott International dysponuje kilkunastoma markami, z których w Polsce działają dwie: Marriott Hotels & Resorts i Courtyard by Marriott, a powstaje właśnie pierwszy Renaissance. Oprócz nich w skład portfolio grupy wchodzą też m.in. luksusowe JW Marriott i Ritz-Carlton, kilka marek obiektów typu suites, czyli apart-hoteli jak Residence Inn, Fairfield Inn, czy TownPlace Suites oraz trzy sieci stworzone w ciągu ostatnich dwóch lat. Są to: butikowe Edition, skupiająca luksusowe hotele działające niezależnie Autograph Collection oraz lifestylowe AC Hotels by Marriott, które powstało z połączenia z hiszpańską siecią AC Hotels. Dzięki temu, i rozwojowi swoich starych marek, w ciągu dwóch lata stan posiadania Marriott International powiększył się o blisko 60 tys. pokoi i ok. 350 hoteli, których obecnie posiada ponad 3,5 tys. Czyli 10 proc. zasobów Marriotta zostało „wytworzonych” w latach 2009-2010.

 

Mimo kryzysu, który miał swój duży wpływ na funkcjonowanie rynku, szczególnie amerykańskiego. Również Hilton Worlwide zaczął się dynamicznie rozwijać w ostatnich kilku latach po połączeniu w 2006 roku Hilton Corporation działającej na rynku amerykańskim i Hilton International z centralą w Londynie, która miała ograniczone prawo do rozwoju innych marek poza głównym Hiltonem. Ostanie trzy lata to ciąg kolejnych informacji o otwarciach i planach otwarć kolejnych hoteli DoubleTree by Marriott, Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton czy luksusowych Waldorf Astoria i Conrad, nie licząc Hilton Hotels & Resorts. Te sześć marek z dziesięciu należących do Hiltona rozwijanych jest na rynku międzynarodowym, pozostałe marki, głównie apart-hotelowe jak Homewood, Home2, Embassy działają tylko w USA. Również Hilton, podobnie jak Marriott, w ciągu dwóch lat wzrósł o blisko 10 proc. dodając ok. 60 tys. nowych pokoi i ponad 400 hoteli, których ma obecnie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rafał Szubstarski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *