Hotel na targach

Imprezy targowe są jedną z najlepszych form promocji i okazją do nawiązania bezpośredniego kontaktu z kontrahentami. Jeśli strategia promocyjna hotelu uwzględnia udział w targach, to żadna wydana na nie złotówka nie powinna pójść na marne
Paweł Sitnicki - autor jest psychologiem zachowań konsumenckich, strategic planner w agencji reklamowej
Spośród wszystkich targów branżowych, jakie organizowane są na świecie, hotele powinny wybierać te, które dają najlepszą szansę zaistnienia na rynku. Są targi skierowane do szerokiej publiczności (business to client), bądź skupiające się wyłącznie na danej branży (business to business). Zdarza się, że targi nie mają ogólnej tematyki lub składają się z ekspozycji firm z branży hotelarskiej na targach o tematyce podobnej do ich działalności.

Hotel na targach - czy warto?

To czy hotel może, a nawet powinien wystawić się na targach zależy od strategii marketingowej danego hotelu, jego budżetu, a przede wszystkim rodzaju imprezy targowej. Na tegorocznych, jesiennych targach TT Warsaw Tour & Tavel zaprezentowało się kilkanaście hoteli. Na poznańskim Tour Salonie stoisk pojedynczych obiektów nie było zbyt wiele, natomiast sieci hotelowych było już więcej.

Wystawiające się hotele to z reguły obiekty, które ostatnio zmieniły lub rozszerzyły ofertę. Jednak były też takie, które chciały poinformować potencjalnych kontrahentów o swym istnieniu w związku z wejściem na rynek. Taka strategia marketingowa na początku istnienia hotelu wydaje się uzasadniona. Natomiast hotele o ugruntowanej pozycji na naszym rynku w poszukiwaniu nowych klientów powinny raczej wybrać się na jedną z zagranicznych imprez targowych. Jednak czy na krajowych, czy na zagranicznych imprezach targowych zasady dobrego i - co ważniejsze - skutecznego wystawiania się są jednakowe.


Działania każdej firmy, w tym hotelu wynikają " Na przykład, jeśli główną wartością jest chęć zapewnienia gościom luksusu, stoisko powinno być zaprojektowane z przepychem, by na pierwszy rzut oka klienci mogli określić, co możemy im zaoferować. Jeśli natomiast chcemy pokazać, że nasz hotel jest dla ludzi nowoczesnych, stoisko powinno emanować prostotą i nowoczesną elegancją.

Potrzeby klientów a wygląd stoiska

Na wygląd naszego stoiska powinny mieć wpływ takie czynniki, jak:

  • pozycjonowanie naszej firmy na rynku (np. czy chcemy być postrzegani jako hotel nowoczesny, czy też może konserwatywny);
  • przewagi konkurencyjne (np. czy obiekt wyróżnia się innowacyjnymi pomysłami, czy może raczej niespotykanym podejściem do klienta);
  • strategia rynkowa (np. czy hotel chce się rozwijać, utrzymać swoją pozycję, czy
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *