Jak ocenić potencjał rynku?

Autor: Marta Kuniszyk
Obserwując rynek, na którym działamy, powinniśmy spojrzeć na niego w szerszym zakresie niż tylko w odniesieniu do bezpośredniej konkurencji.

W poprzednim artykule mieli Państwo ciężki orzech do zgryzienia, czyli kolokwium. Zapraszam do sprawdzenia wyników (zamieszczonych poniżej) i gratuluję każdej prawidłowej odpowiedzi. W przypadku błędnych zachęcam do ponownej lektury wcześniejszych artykułów. Dzisiaj trochę miejsca poświęcę dalszej analizie rynku i czynnikom, na jakie należy zwrócić uwagę, chcąc ocenić potencjał rynku z punktu widzenia branży hotelowej i projektów rozwojowych.

Konkurencja

Pierwszym elementem, który należy analizować, badając rynek hotelowy, są oczywiście działające hotele. Powinniśmy wiedzieć, jakie usługi oferują, ile posiadają pokoi, jaki reprezentują standard i segment rynku.

Działających konkurentów dzielimy z reguły na dwie grupy: konkurencję I rzędu (duże podobieństwo do naszego obiektu, ten sam segment rynku i docelowa grupa klientów) i konkurencję II rzędu (obiekty o mniejszym znaczeniu, ale mogące stanowić konkurencję w odniesieniu do pewnych grup klientów, ich roli nie należy bagatelizować). Wyższa szkoła jazdy to umiejętne podpatrywanie konkurencji i ocena wyników, jakie osiągają poszczególne obiekty.

Każda informacja o przyszłej inwestycji powinna zostać sprawdzona i w przypadku potwierdzenia także brana pod uwagę przy kształtowaniu przysz
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *