Jak ocenić potencjał rynku?

Obserwując rynek, na którym działamy, powinniśmy spojrzeć na niego w szerszym zakresie niż
tylko w odniesieniu do bezpośredniej konkurencji.




W poprzednim artykule mieli Państwo ciężki orzech do zgryzienia, czyli kolokwium. Zapraszam do sprawdzenia wyników (zamieszczonych poniżej) i gratuluję każdej prawidłowej odpowiedzi. W przypadku błędnych zachęcam do ponownej lektury wcześniejszych artykułów.
Dzisiaj trochę miejsca poświęcę dalszej analizie rynku i czynnikom, na jakie należy zwrócić uwagę, chcąc ocenić potencjał rynku z punktu widzenia branży hotelowej i projektów rozwojowych.




Konkurencja




Pierwszym elementem, który należy analizować, badając rynek hotelowy, są oczywiście działające hotele. Powinniśmy wiedzieć, jakie usługi oferują, ile posiadają pokoi, jaki reprezentują standard i segment rynku.

Działających konkurentów dzielimy z reguły na dwie grupy: konkurencję I rzędu (duże podobieństwo do naszego obiektu, ten sam segment rynku i docelowa grupa klientów) i konkurencję II rzędu (obiekty o mniejszym znaczeniu, ale mogące stanowić konkurencję w odniesieniu do pewnych grup klientów, ich roli nie należy bagatelizować). Wyższa szkoła jazdy to umiejętne podpatrywanie konkurencji i ocena wyników, jakie osiągają poszczególne obiekty.





Każda informacja o przyszłej
inwestycji
powinna zostać sprawdzona
i w przypadku
potwierdzenia
także brana pod
uwagę przy
kształtowaniu
przysz
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marta Kuniszyk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *