Przepis na świąteczny stół

To trochę paradoksalne, że choć przygotowania do świąt Bożego Narodzenia zaczynamy z roku na rok później, to organizowane w hotelach i restauracjach przedświąteczne spotkania firmowe zaczynają się już w pierwszej połowie grudnia. Zatem, niemal w ostatniej chwili, przypominam Państwu o tym, o czym, przygotowując wigilijno-świąteczny posiłek, zapomnieć nie można

Przygotowując uroczysty posiłek świąteczny, powinniśmy zadbać o jego należytą, podkreślającą wyjątkowość chwili oprawę. Zatem na stole wigilijnym, zarówno w domu, jak i w hotelowej restauracji powinna znaleźć się dużo akcentów świątecznych. Począwszy od sianka lub słomy (w niektórych regionach Polski wróżono z niej) przez opłatek, świeczkę (symbolizującą ognisko rodzinne) i koniecznie w pomieszczeniu, gdzie będzie spożywana wieczerza wigilijna, nie może zabraknąć choinki, która symbolizuje pierwszych rodziców. Jeżeli przygotowujemy bufet świąteczny w hotelu i mamy gości na dłuższym pobycie, należy sięgnąć do tradycji wigilijnej danego regionu i postarać się przybliżyć gościom lokalne dania i obyczaje.

Pod jemiołą z jabłkiem

Najbardziej tradycyjny stół wigilijny to biały obrus i takaż zastawa ewentualnie z delikatnymi złotymi lub srebrnymi ornamentami. Do tego klasyczne przezroczyste szkło, które nada całości elegancji i odświętności. Tak ubrany stół nie sprawi wrażenia przeładowanego. Oczywiście zastawa zmienia się jak moda - od kształtu począwszy, poprzez różnego rodzaju wzornictwo niekoniecznie artystyczne.

Musimy jednak pamiętać o najważniejszej rzecz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marcin Budynek

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *