Przyciąganie światłem

Autor: Przemysław Oziemblewski
Światło wprowadzone do wnętrza tworzy jego klimat. Przez dobre oświetlenie można wydobyć piękno hotelowych wnętrz, zaś złym popsuć efekt pracy architektów i dekoratorów

Czyż nie przyjemnie jest wejść do hotelu, w którym wszystkie istotne elementy są widoczne na pierwszy rzut oka? Obsługa w dobrze oświetlonej recepcji wita kolejnych gości i kieruje ich jasnymi korytarzami do pokoi gościnnych. Lampy oświetlające wnętrze nie narzucają się swoim blaskiem, dają światło tam, gdzie jest to wskazane.

Harmonia i funkcjonalność Światło przede wszystkim powinno być użyteczne. Oznacza to, że rodzaj i typ zastosowanego oświetlenia dostosowany jest do funkcji spełnianej przez pomieszczenie. Inne zadania stawiane są światłu w holu wejściowym, inne w recepcji, pokojach gościnnych, salach konferencyjnych, pomieszczeniach restauracyjnych czy klubowych. Zharmonizowanie pomieszczenia i światła jest bardzo. Dobór właściwego oświetlenia jest szczególnie istotny w kawiarniach, klubach, restauracjach, holach wejściowych i miejscach wydzielonych do odpoczynku.

Optymalizacja oświetlenia Optymalizacja powinna sprowadzać się do zapewnienia funkcjonalności pomieszczenia i dostosowania stylu świateł do wystroju jego wnętrza. Nie bez znaczenia jest spojrzenie na późniejsze koszty eksploatacyjne związane z opłatami za energię elektryczną.

Najbardziej racjonalnym rozwiązaniem, do większości zastosowań, jest wykorzystanie świetlówek w układach elektronicznych, które przy małym poborze prądu dają dużo światła. Szeroka ich gama daje możliwość wyboru zarówno pod względem jej wielkości i kształtu, jak również jej barwy światła: od ciepłej do zimnej. Nie wszędzie jednak można zastosować [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *