Hotel przyjazny dla wszystkich

Nowoczesny i legalnie wybudowany hotel musi być przystosowany do obsługi gości niepełnosprawnych. Choć w naszym kraju wiele obiektów spełnia normy prawne w tej materii, to wciąż istnieje grupa hoteli nie traktujących równo swoich gości.

Inwestorzy chcący wybudować hotel w Polsce zobowiązani są do przestrzegania przepisów zawartych w kilku dokumentach prawnych. Mowa tu o prawie budowlanym, rozporządzeniu ministra gospodarki dotyczącym budowania obiektów hotelarskich oraz ustawy o usługach turystycznych z 1997 roku.

Są to dokumenty komplementarne, wzajemnie uzupełniające się. Jednak bardzo często są opacznie rozumiane, a przede wszystkim traktowane wybiórczo. Okazuje się bowiem, że rozporządzenie ministra i ustawa o usługach turystycznych są dużo bardziej liberalne, nie ma w nich mowy o wielu kwestiach związanych z przystosowaniem budynku dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność dla każdego

Hotelarze twierdzą jednak, że budują zgodnie z obowiązującym prawem. Problem istniał może 10 lat temu. Obecnie większość hotelarzy inwestuje w budowę pokoi dla niepełnosprawnych - mówi Krzysztof Milski, prezes Polskiej Izby Hotelarskiej. Jednak to nie pokoje są problemem, ale pomieszczenia tzw. użyteczności publicznej.

Zaliczyć do nich można basen czy restaurację, które umieszczone w podziemiu lub na piętrze budynku powinny mieć dostęp dla niepełnosprawnych. Rozporządzenie nie mówi jednak nic o wybudowaniu podjazdu czy specjalnej windy dla tych gości, którzy chcieliby z tych miejsc skorzystać. - Przystosowanie obiektów hotelowych do potrzeb osób niepełnosprawnych wynika m.in. z przepi [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jan Sitnicki

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *