Planowanie obszarów SPA w hotelach

Natasza Sallmann
Autorka jest specjalistą w zakresie programowania,
marketingu i ekonomiki usług wellness i SPA
w firmie K&P Consulting Wellness & SPA Kraków

Aby obszar wraz z funkcjami wellness i SPA zaplanować jako centrum zysku w hotelu, należy traktować go jako jeden z elementów całej koncepcji obiektu, który dopiero z innymi obszarami usług tworzy całość.

W ostatnich czasach obiekty hotelowe, niezależnie od profilu i lokalizacji (stylowy obiekt pałacowy, hotel uzdrowiskowy, rodzinny hotel w miejscowości turystycznej czy też hotel biznesowy lub konferencyjny), a nawet często niezależnie od standardu części hotelowej (wskazana ostrożność) uzupełniają swoją ofertę o obszar SPA i wellness.


Ze względu na różne uwarunkowania dla obszarów wellness i SPA, wynikające z rodzaju obiektu, a przede wszystkim potrzeb i oczekiwań przebywających w nim gości, obiekty podzielono na cztery kategorie:


  •  hotelowe o charakterze pobytowym zlokalizowane poza miastem w miejscowości turystycznej oraz nieturystycznej, ale atrakcyjnej krajobrazowo i ekologicznie (szczególnie obiekty historyczne),

  •  hotelowe zlokalizowane w miejscowościach uzdrowiskowych,
  •  miejskie,

  •  konferencyjne.

Nie ma wątpliwości, że obszary te stały się istotnym elementem usługowego przemysłu gościnnego i podniosły poprzeczkę w zakresie rozumienia najwyższej jakości usług hotelowych. Są już niezbędną sferą usługową w hotelach cztero- i pięciogwiazdkowych. Obserwując rynek już istniejących polskich obiektów wellness i SPA oraz rynek trendów SPA na świecie, jedno jest wspólne - obszary tych usług ściśle związane są zarówno z pielęgnacją urody, jak i pielęgnacją zdrowia i kondycji psychofizycznej.


Mimo że dzisiaj prawdopodobnie Polska znajduje się w wysokim punkcie popytu na wellness, to, wg raportów WHO (Światowej Organizacji Zdrowia), a także WTO (Światowej Organizacji Turystyki), rynek ten będzie się systematycznie, stabilnie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Natasza Sallmann

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *