EuroGastro rosną w siłę

XVI Międzynarodowe Targi Gastronomiczne zgromadziły rekordową liczbę wystawców i zwiedzających. Do warszawskiej hali przy ul. Marsa w dniach 21-23 marca zjechało się ponad 20 tys. zwiedzających z branży HoReCa, którzy mogli zapoznać się z najnowszą, kompleksową ofertą 281 wystawców.


Honorowy patronat nad targami EuroGastro 2012 objął Waldemar Pawlak, Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Gospodarki.Targi EuroGastro przyciągają czołowych graczy na rynku gastronomicznym, jako narzędzie marketingowe, pozwalające na bezpośredni i wiarygodny kontakt z odbiorcami. Tradycją już stało się uczestnictwo Makro Cash & Carry Polska w Targach EuroGastro. – Postrzegamy tę imprezę jako jedno z najistotniejszych wydarzeń branży HoReCa. W tym roku dopisała nam dobra frekwencja. Cieszymy się z możliwości zaprezentowania naszych produktów i rozwiązań tak licznej grupie osób – mówi Magdalena Figurna, rzecznik prasowy Makro Cash & Carry Polska. Na targach swoją ofertę prezentowali tradycyjnie dostawcy z czterech sektorów: wyposażenia zaplecza kuchennego; żywności i napojów dla gastronomii; kawowego oraz wyposażenia sal restauracyjnych i barów.

 

Wśród promowanych produktów pojawiły się zarówno wszelkiego rodzaju piece, zmywarki, kadzie do warzenia piwa, pralki dla gastronomii, jak również systemy informatyczne usprawniające pracę lokalu, ubiory robocze i wygodne obuwie, różnorodne okładki do kart dań, dodatki do kaw, drinków i deserów, opakowania cateringowe i wiele, wiele innych. Targom towarzyszyły również pokazy i konkursy z udziałem najlepszych kucharzy, cukierników i baristów, a także bogaty program wydarzeń merytorycznych, jak szkolenia czy seminaria. Ogromnym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się również kolorowe kielichy – slushy z wymyślnymi słomkami, służące do serwowania granity oraz nowoczesne urządzenia służące do jej przygotowania. Kilku wystawców po raz pierwszy zaprezentowało swoje nowe rozwiązania tak szerokiej publiczności. Firma Hendi chwaliła się m.in. kociołkiem do zup „Hendi Save Energy”, który pozwala zredukować zużycie energii nawet o 30 proc. Z kolei na stoisku RATIONAL zaprezentowany został najnowszy sprzęt do termicznego przyrządzania potraw SelfCookingCenter. Urządzenia pozwalają na szybkie przygotowanie posiłków, przy zachowaniu ich najwyższej jakości.

 

Jako jedyne na rynku gastronomicznym, nie wymagają odkamieniaczy ani uzdatniaczy wody. – EuroGastro wyłoniły się na przestrzeni lat jako jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży gastronomicznej. Jestem przekonany, że jest to odpowiednia impreza dla RATIONAL – podkreśla Maciej Wroński, dyrektor zarządzający RATIONAL. Po raz pierwszy na targach EuroGastro swoją ofertę przedstawiły Indie, na stoisku Sharda Corporation, oferującym produkty ze stali nierdzewnej i akcesoria kuchenne. Organizatorzy Targów EuroGastro starają się, aby każdego roku imprezie towarzyszył program merytoryczny nawiązujący do aktualnej sytuacji na rynku HoReCa w naszym kraju i aby wszelkie prelekcje i seminaria dotyczyły obowiązujących trendów. W tym roku odbyło się między innymi szkolenie „Wino w restauracji”, w którym uczestniczyło 75 słuchaczy, a także certyfikowane szkolenie „Jak zdobyć klientów i nie zbankrutować, czyli rozważny marketing w czasach kryzysu”. Szkolenie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem, że organizatorzy postanowili powtórzyć je drugiego dnia targów.

 

Szeroką publiczność zebrało również seminarium Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie „Gastronomia w obliczu zmian”, które składało się z dwóch sesji tematycznych: „Rynek i konsument usług gastronomicznych” oraz „Catering i żywienie zbiorowe”. W spotkaniu wzięło udział 130 osób. Przy szczelnie wypełnionej sali odbył się również „wykład degustacyjny” firmy Stalgast – jeden z punktów programu drugiej sesji seminarium. Ostatniego dnia targów Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni zorganizowało natomiast wykład „Standardy produkcji, standardy hodowli – co za nimi stoi? Czy to dla naszego dobra?” Targi zostały przez organizatorów uznane za sukces.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *