50 lat hotelarstwa – z doświadczenia

Trudno powiedzieć, parafrazując przebój z „Czterdziestolatka”, że te pięćdziesiąt lat HOTELARZA „minęło jak jeden dzień”. Myślę że w kontekście przemian historycznych, jakich doświadczyliśmy nie tylko w Polsce, było to pięćdziesiąt długich i trudnych lat. W tym czasie także światowe hotelarstwo dokonało fundamentalnych zwrotów w sposobie i zakresie działania, co znacząco wzmocniło efekt naszych polskich przemian. […]

Czytaj dalej


CZYSTOŚĆ W HOTELU

Gość hotelu wymaga, aby oferowany mu pokój był jak nowy, bez „śladów użycia”. Dlatego czystość i higiena muszą być priorytetem dla każdego hotelu. Ma to decydujący wpływ na zadowolenie gości z pobytu. Jak uzyskać najwyższy standard higieny?   Pierwszym krokiem do poprawienia czystości i ograniczenia wydatków na jej utrzymanie jest wprowadzenie do procesów mycia chemii […]

Czytaj dalej


Jakość zobowiązuje

Różnice w standardach utrzymania czystości w hotelach zacierają się. Większość nowych inwestycji hotelowych już w segmencie 3- gwiazdkowym wykańczanych jest materiałami o wysokiej jakości. Dotyczy to m.in. armatury łazienkowej, mebli, wykładzin, podłóg drewnianych, gresów polerowanych, marmurów. A jakość tych materiałów powinna obligować hotelarzy do korzystania ze środków chemicznych i sprzętu do utrzymania czystości najlepszej jakości. […]

Czytaj dalej


Własna pralnia – czy pranie na zewnątrz?

ZA WŁASNĄ PRALNIĄ Koszt prania to 50 gr–1 zł za kg Własna pralnia w hotelu generuje mniejsze koszty niż ceny usług pralni zewnętrznych, zapewnia kontrolę jakości i terminowość. Oprócz jakości, zyskuje też elastyczność, dłuższą żywotność pranych i suszonych odpowiednio materiałów oraz puszyste białe ręczniki wysuszone w suszarce bębnowej. W Niemczech w niemal każdym hotelu stosuje […]

Czytaj dalej


Hotelowy ogród najlepszą wizytówką

Z nastaniem wiosny nadeszła pora na porządki w ogrodzie hotelowym. Niezależnie od wielkości terenu, jego ukształtowania i podłoża, każda murawa po zimie wymaga pielęgnacji. Zadbany ogród hotelowy cieszy oko nie tylko managerów hotelu, ale też gości i podnosi wartość estetyczną obiektu. Hotelowy ogród to miejsce, gdzie można odpocząć, wyciszyć się lub oddać rozrywce. Jednak bez […]

Czytaj dalej


Budżet SPA czyli jak wyjść na swoje

Budżet hotelowego SPA tworzymy po to, aby wiedzieć co i za ile możemy sprzedać, jakie produkty i za ile możemy kupić, gdzie możemy trochę obniżyć cenę za usługę SPA, a czego robić nam nie wolno. Ważne jest poznanie zasad tworzenia budżetu hotelowego SPA, aby nie popełniać błędów przy jego przygotowaniu. Działania należy rozpocząć od analizy […]

Czytaj dalej


St. Bruno w Giżycku w krzyżackim zamku

Historia zamku, w którym mieści się obecnie 4-gwiazdkowy hotel St. Bruno, sięga XIV wieku. Średniowieczny zamek, położony nad Kanałem Łuczańskim łączącym jeziora Niegocin i Kisajno, został wzniesiony przez zakon krzyżacki i był niejednokrotnie niszczony i odbudowywany. W XIX wieku dokonano rozbiórki warowni zamku, a do naszych czasów zachowało się jedynie skrzydło mieszkalne, które pozostawało do […]

Czytaj dalej


HRS: najlepsze hotele 2012

Podczas gali finałowej, która odbyła się w warszawskiej 99 Restaurant&Bar, ogłoszono laureatów pierwszej edycji plebiscytu Hotel Roku 2012. Jego organizatorem był system rezerwacji hoteli online – HRS.pl, a partnerami: „Forbes” i „Newsweek”. Hotele nominowane w dziesięciu kategoriach wybrali sami goście, użytkownicy portalu HRS, który w tym roku obchodzi podwójny jubileusz – 40-lecie istnienia firmy oraz […]

Czytaj dalej