Maciej Grelowski. Zaczynał karierę w branży hotelarskiej jako recepcjonista w hotelu Bristolu w 1975 roku, potem pracował w dziale handlowym hotelu Victoria Intercontinental w latach 1976 – 88. W 1989 roku został asystentem dyrektora, a w 1990 dyrektorem hoteli Victoria i Europejski. Od 1993 do 2004 roku prezes Orbis SA. W latach 200 4-2006 prezes […]
04/2012
Budżet SPA czyli jak wyjść na swoje
Budżet hotelowego SPA tworzymy po to, aby wiedzieć co i za ile możemy sprzedać, jakie produkty i za ile możemy kupić, gdzie możemy trochę obniżyć cenę za usługę SPA, a czego robić nam nie wolno. Ważne jest poznanie zasad tworzenia budżetu hotelowego SPA, aby nie popełniać błędów przy jego przygotowaniu. Działania należy rozpocząć od analizy […]
St. Bruno w Giżycku w krzyżackim zamku
Historia zamku, w którym mieści się obecnie 4-gwiazdkowy hotel St. Bruno, sięga XIV wieku. Średniowieczny zamek, położony nad Kanałem Łuczańskim łączącym jeziora Niegocin i Kisajno, został wzniesiony przez zakon krzyżacki i był niejednokrotnie niszczony i odbudowywany. W XIX wieku dokonano rozbiórki warowni zamku, a do naszych czasów zachowało się jedynie skrzydło mieszkalne, które pozostawało do […]
Z historii Hotelarza
HRS: najlepsze hotele 2012
Podczas gali finałowej, która odbyła się w warszawskiej 99 Restaurant&Bar, ogłoszono laureatów pierwszej edycji plebiscytu Hotel Roku 2012. Jego organizatorem był system rezerwacji hoteli online – HRS.pl, a partnerami: „Forbes” i „Newsweek”. Hotele nominowane w dziesięciu kategoriach wybrali sami goście, użytkownicy portalu HRS, który w tym roku obchodzi podwójny jubileusz – 40-lecie istnienia firmy oraz […]
Nowy Brand manager Mercure & Orbis Hotels
Inga Ganowska objęła stanowisko Brand Managera dla marek Mercure & Orbis Hotels w Polsce. Do jej obowiązków będzie należała realizacja działań mających na celu rozwój marek, budowanie ich wizerunku, a także maksymalizacja efektywności strategii marketingowych. Inga Ganowska posiada 8-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej i ponad 10-letnie w obszarze komunikacji marketingowej. Przez wiele lat pracowała […]
Kto płaci za ubiór pracownika
Branża hotelarska jest postrzegana jako jedna z najbardziej „umundurowanych” – goście hotelowi po ubiorze bez problemu powinni odróżnić pracowników recepcji, administracji, ochrony, pokojowych, SPA, kelnerów, kucharzy itp. Ponieważ strój służbowy stanowi istotny element funkcjonowania hotelu, warto przyjrzeć się, w aspekcie regulacji prawa podatkowego, kwestii przekazania ubioru służbowego pracownikom. Rozważając tę kwestię mogą pojawić dwa podstawowe […]
Porządek być musi
Odpowiedzialne zarządzanie kwestiami czystości i higieny musi być najwyższym standardem w branży hotelarskiej. I nie chodzi tylko o stan pokoi hotelowych, ale również kuchni, restauracji, holu, klatki czy terenu zewnętrznego. Hotelarze koncentrują się na komforcie samego pokoju, często zapominając, że wizytówką jest także parking, który powinien być zawsze czysty i pozamiatany, czy elewacje hotelowe i […]
50 lat hotelarstwa – z doświadczenia
Trudno powiedzieć, parafrazując przebój z „Czterdziestolatka”, że te pięćdziesiąt lat HOTELARZA „minęło jak jeden dzień”. Myślę że w kontekście przemian historycznych, jakich doświadczyliśmy nie tylko w Polsce, było to pięćdziesiąt długich i trudnych lat. W tym czasie także światowe hotelarstwo dokonało fundamentalnych zwrotów w sposobie i zakresie działania, co znacząco wzmocniło efekt naszych polskich przemian. […]
CZYSTOŚĆ W HOTELU
Gość hotelu wymaga, aby oferowany mu pokój był jak nowy, bez „śladów użycia”. Dlatego czystość i higiena muszą być priorytetem dla każdego hotelu. Ma to decydujący wpływ na zadowolenie gości z pobytu. Jak uzyskać najwyższy standard higieny? Pierwszym krokiem do poprawienia czystości i ograniczenia wydatków na jej utrzymanie jest wprowadzenie do procesów mycia chemii […]