St. Bruno w Giżycku w krzyżackim zamku

Historia zamku, w którym mieści się obecnie 4-gwiazdkowy hotel St. Bruno, sięga XIV wieku. Średniowieczny zamek, położony nad Kanałem Łuczańskim łączącym jeziora Niegocin i Kisajno, został wzniesiony przez zakon krzyżacki i był niejednokrotnie niszczony i odbudowywany. W XIX wieku dokonano rozbiórki warowni zamku, a do naszych czasów zachowało się jedynie skrzydło mieszkalne, które pozostawało do […]

Czytaj dalej


HRS: najlepsze hotele 2012

Podczas gali finałowej, która odbyła się w warszawskiej 99 Restaurant&Bar, ogłoszono laureatów pierwszej edycji plebiscytu Hotel Roku 2012. Jego organizatorem był system rezerwacji hoteli online – HRS.pl, a partnerami: „Forbes” i „Newsweek”. Hotele nominowane w dziesięciu kategoriach wybrali sami goście, użytkownicy portalu HRS, który w tym roku obchodzi podwójny jubileusz – 40-lecie istnienia firmy oraz […]

Czytaj dalej


Nowy Brand manager Mercure & Orbis Hotels

Inga Ganowska objęła stanowisko Brand Managera dla marek Mercure & Orbis Hotels w Polsce. Do jej obowiązków będzie należała realizacja działań mających na celu rozwój marek, budowanie ich wizerunku, a także maksymalizacja efektywności strategii marketingowych.   Inga Ganowska posiada 8-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej i ponad 10-letnie w obszarze komunikacji marketingowej. Przez wiele lat pracowała […]

Czytaj dalej


Kto płaci za ubiór pracownika

Branża hotelarska jest postrzegana jako jedna z najbardziej „umundurowanych” – goście hotelowi po ubiorze bez problemu powinni odróżnić pracowników recepcji, administracji, ochrony, pokojowych, SPA, kelnerów, kucharzy itp. Ponieważ strój służbowy stanowi istotny element funkcjonowania hotelu, warto przyjrzeć się, w aspekcie regulacji prawa podatkowego, kwestii przekazania ubioru służbowego pracownikom. Rozważając tę kwestię mogą pojawić dwa podstawowe […]

Czytaj dalej


Porządek być musi

Odpowiedzialne zarządzanie kwestiami czystości i higieny musi być najwyższym standardem w branży hotelarskiej. I nie chodzi tylko o stan pokoi hotelowych, ale również kuchni, restauracji, holu, klatki czy terenu zewnętrznego. Hotelarze koncentrują się na komforcie samego pokoju, często zapominając, że wizytówką jest także parking, który powinien być zawsze czysty i pozamiatany, czy elewacje hotelowe i […]

Czytaj dalej


50 lat hotelarstwa – z doświadczenia

Trudno powiedzieć, parafrazując przebój z „Czterdziestolatka”, że te pięćdziesiąt lat HOTELARZA „minęło jak jeden dzień”. Myślę że w kontekście przemian historycznych, jakich doświadczyliśmy nie tylko w Polsce, było to pięćdziesiąt długich i trudnych lat. W tym czasie także światowe hotelarstwo dokonało fundamentalnych zwrotów w sposobie i zakresie działania, co znacząco wzmocniło efekt naszych polskich przemian. […]

Czytaj dalej


CZYSTOŚĆ W HOTELU

Gość hotelu wymaga, aby oferowany mu pokój był jak nowy, bez „śladów użycia”. Dlatego czystość i higiena muszą być priorytetem dla każdego hotelu. Ma to decydujący wpływ na zadowolenie gości z pobytu. Jak uzyskać najwyższy standard higieny?   Pierwszym krokiem do poprawienia czystości i ograniczenia wydatków na jej utrzymanie jest wprowadzenie do procesów mycia chemii […]

Czytaj dalej


Jakość zobowiązuje

Różnice w standardach utrzymania czystości w hotelach zacierają się. Większość nowych inwestycji hotelowych już w segmencie 3- gwiazdkowym wykańczanych jest materiałami o wysokiej jakości. Dotyczy to m.in. armatury łazienkowej, mebli, wykładzin, podłóg drewnianych, gresów polerowanych, marmurów. A jakość tych materiałów powinna obligować hotelarzy do korzystania ze środków chemicznych i sprzętu do utrzymania czystości najlepszej jakości. […]

Czytaj dalej