Nowy Brand manager Mercure & Orbis Hotels

Inga Ganowska objęła stanowisko Brand Managera dla marek Mercure & Orbis Hotels w Polsce. Do jej obowiązków będzie należała realizacja działań mających na celu rozwój marek, budowanie ich wizerunku, a także maksymalizacja efektywności strategii marketingowych.   Inga Ganowska posiada 8-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej i ponad 10-letnie w obszarze komunikacji marketingowej. Przez wiele lat pracowała […]

Czytaj dalej


Kto płaci za ubiór pracownika

Branża hotelarska jest postrzegana jako jedna z najbardziej „umundurowanych” – goście hotelowi po ubiorze bez problemu powinni odróżnić pracowników recepcji, administracji, ochrony, pokojowych, SPA, kelnerów, kucharzy itp. Ponieważ strój służbowy stanowi istotny element funkcjonowania hotelu, warto przyjrzeć się, w aspekcie regulacji prawa podatkowego, kwestii przekazania ubioru służbowego pracownikom. Rozważając tę kwestię mogą pojawić dwa podstawowe […]

Czytaj dalej


Porządek być musi

Odpowiedzialne zarządzanie kwestiami czystości i higieny musi być najwyższym standardem w branży hotelarskiej. I nie chodzi tylko o stan pokoi hotelowych, ale również kuchni, restauracji, holu, klatki czy terenu zewnętrznego. Hotelarze koncentrują się na komforcie samego pokoju, często zapominając, że wizytówką jest także parking, który powinien być zawsze czysty i pozamiatany, czy elewacje hotelowe i […]

Czytaj dalej


50 lat hotelarstwa – z doświadczenia

Trudno powiedzieć, parafrazując przebój z „Czterdziestolatka”, że te pięćdziesiąt lat HOTELARZA „minęło jak jeden dzień”. Myślę że w kontekście przemian historycznych, jakich doświadczyliśmy nie tylko w Polsce, było to pięćdziesiąt długich i trudnych lat. W tym czasie także światowe hotelarstwo dokonało fundamentalnych zwrotów w sposobie i zakresie działania, co znacząco wzmocniło efekt naszych polskich przemian. […]

Czytaj dalej


CZYSTOŚĆ W HOTELU

Gość hotelu wymaga, aby oferowany mu pokój był jak nowy, bez „śladów użycia”. Dlatego czystość i higiena muszą być priorytetem dla każdego hotelu. Ma to decydujący wpływ na zadowolenie gości z pobytu. Jak uzyskać najwyższy standard higieny?   Pierwszym krokiem do poprawienia czystości i ograniczenia wydatków na jej utrzymanie jest wprowadzenie do procesów mycia chemii […]

Czytaj dalej


Jakość zobowiązuje

Różnice w standardach utrzymania czystości w hotelach zacierają się. Większość nowych inwestycji hotelowych już w segmencie 3- gwiazdkowym wykańczanych jest materiałami o wysokiej jakości. Dotyczy to m.in. armatury łazienkowej, mebli, wykładzin, podłóg drewnianych, gresów polerowanych, marmurów. A jakość tych materiałów powinna obligować hotelarzy do korzystania ze środków chemicznych i sprzętu do utrzymania czystości najlepszej jakości. […]

Czytaj dalej


Własna pralnia – czy pranie na zewnątrz?

ZA WŁASNĄ PRALNIĄ Koszt prania to 50 gr–1 zł za kg Własna pralnia w hotelu generuje mniejsze koszty niż ceny usług pralni zewnętrznych, zapewnia kontrolę jakości i terminowość. Oprócz jakości, zyskuje też elastyczność, dłuższą żywotność pranych i suszonych odpowiednio materiałów oraz puszyste białe ręczniki wysuszone w suszarce bębnowej. W Niemczech w niemal każdym hotelu stosuje […]

Czytaj dalej


Hotelowy ogród najlepszą wizytówką

Z nastaniem wiosny nadeszła pora na porządki w ogrodzie hotelowym. Niezależnie od wielkości terenu, jego ukształtowania i podłoża, każda murawa po zimie wymaga pielęgnacji. Zadbany ogród hotelowy cieszy oko nie tylko managerów hotelu, ale też gości i podnosi wartość estetyczną obiektu. Hotelowy ogród to miejsce, gdzie można odpocząć, wyciszyć się lub oddać rozrywce. Jednak bez […]

Czytaj dalej


Budżet SPA czyli jak wyjść na swoje

Budżet hotelowego SPA tworzymy po to, aby wiedzieć co i za ile możemy sprzedać, jakie produkty i za ile możemy kupić, gdzie możemy trochę obniżyć cenę za usługę SPA, a czego robić nam nie wolno. Ważne jest poznanie zasad tworzenia budżetu hotelowego SPA, aby nie popełniać błędów przy jego przygotowaniu. Działania należy rozpocząć od analizy […]

Czytaj dalej