Akademia Hotelarza – Revenue Management

W kolejnym szkoleniu organizowanym przez Akademię Hotelarz a jego uczestnicy zapoznali się z najważniejszymi aspektami Revenue Management.


Temat spotkania – „Revenue Management –Podstawowe metody maksymalizacji przychodów”– został omówiony przez dwoje ekspertów: Agnieszkę Kasprzak i Andrzeja Rybickiego. Dziedzina ta budzi coraz powszechniejsze zainteresowanie ze względu na skuteczność w podwyższaniu wyników finansowych. Jako narzędzie zarządzania RM został zapożyczony z lotnictwa pasażerskiego, gdzie również chodzi o to,by w jak najkrótszym czasie sprzedać jak największą liczbę miejsc i zmaksymalizować przychód.Wykładowcy Akademii Hotelarza należą w swoich specjalnościach do grona najlepszych ekspertów w kraju.Agnieszka Kasprzak jest revenue managerem w Louvre Hotels Group. W hotelarstwie pracuje od1990 roku, od roku 2005 zajmowała się wdrożeniem metod RM w Grupie Hotelowej Orbis jako Regionalny Revenue Manager.

 

 

W kwietniu 2011roku objęła stanowisko Revenue Managera w Louvre Hotels Group, obecnego w Polsce pod markmi hoteli: Golden Tulip, Campanile, Premiere Classe.Andrzej Rybicki, znany z fachowych publikacji na łamach „Hotelarza”, to z kolei jeden z najbardziej doświadczonych specjalistów w dziedzinie rachunkowości.Jest absolwentem Wydziału Ekonomicznego UG, Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych i stypendystą Dublin Institute of Technology oraz członkiem brytyjskiego stowarzyszenia biegłych księgowych Association of Chartered Certified Accountants(ACC A). Zdobył również dyplom Głównego Księgowego w FRR w Warszawie. Pracował w dużych międzynarodowych korporacjach i firmach konsultingowych, zarówno w kraju jak i zagranicą.Jego pracodawcami byli m.in. IBMi Price Waterhouse Coopers. Realizował projekty dla dużych międzynarodowych sieci hoteli. Zdobył certyfikację SAP na akademii SAP w Londynie. Jest współwłaścicielem HOTEL DATA firmy wdrażającej rozwiązania informatyczne dla branży hotelowej.

 

Korzystając z ogromnej wiedzy i doświadczenia Agnieszki Kasprzak i Andrzeja Rybikciego,goście szkolenia mogli zapoznać się z niezbędnymi definicjami RM, podstawowymi wskaźnikami oraz zgłębić problem segmentacji, kanałów dystrybucji cenników. Potem nadeszła pora na podstawowe metody optymalizacji, do których zalicza się: kontrolę wpływających rezerwacji, optymalizację frekwencji, zarządzanie kontraktami, ceną i miksem klientów. Kolejny blok tematyczny związany był z polityką kosztową w strategii cenowej w świetle RM. W tej części zajęć mowa była m.in. o: metodologii rozbicia kosztów na część stałą i zmienną, identyfikacji kosztów przypadających na usługę hotelową – metodologia alokacji kosztów na MPK, CZ, ustalenie progu rentowności – marża pokrycie vs koszty stałe, ustaleniu minimalnego obłożenia, jak i minimalnej ceny pokrywającej ponoszone koszty obiektu hotelowego oraz ustalaniu ceny i marżowości usługi hotelowej, czyli budowaniu ceny na bazie kosztów i zabudżetowanego zysku.

 

Następne szkolenie – „RevenueManagment (upper intermediate) – warsztaty praktyczne, symulacje” – odbędzie się 17 maja2012 w warszawskim hotelu Best Western Hotel Felix. Będzie to cały dzień praktycznych zadań i ćwiczeń na realnych przykładach przy użyciu komputerów (wymagana znajomość programu Microsoft Office Excel). Uczestnikom zostaną udostępnione komputery z niezbędnym oprogramowaniem.

 

Zapraszamy. •


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *