Dane finansowe – informacja finansowa – decyzje w hotelu

Dane finansowe to zbiór surowych faktów, które zostały już zebrane, ale nie zostały jeszcze przetworzone pozwalający na podjęcie decyzji dotyczących działań operacyjnych hotelu. Informacja finansowa jest przetworzoną w odpowiedni format daną finansową, przydatną przy podejmowaniu takich decyzji.

 

W celu przetworzenia danych w informację finansową trzeba przeprowadzić szereg różnych czynności. Procesy przetwarzania polegają np. na:
  • wykonaniu arytmetycznych bądź statystycznych obliczeń

  • zamianie formatu prezentowanych danych

  • wyborze tylko tych danych, które są przydatne przy podejmowaniu decyzji

  • podsumowaniu, skonsolidowaniu danych


 

Jakie powinny być oczekiwania informacyjne zarządu hotelu? Informacja jest potrzebna managerom w celu podejmowania decyzji na różnym poziomie szczegółowości w zależności od miejsca w hierarchii czy strukturze przedsiębiorstwa. Wyróżnia się trzy podstawowe kategorie informacji:
  • strategiczną

  • taktyczną

  • operacyjną Która kategoria będzie miała zastosowanie przy podjęciu decyzji przez managera hotelu, zależy głównie od jego miejsca w strukturze hotelu.


 

Zarządzanie Strategiczne Hotelem Zarząd odpowiada za strategiczny rozwój hotelu. Tworzy założenia misji, strategii i celów poszczególnych działów obiektu. Monitoruje również wykonie strategii i poprawność obranego kierunku rozwoju.

 

Cechy decyzji strategicznych:
  • Dotyczą całego hotelu

  • Są subiektywną prognozą

  • Są aktywnym, a nie pasywnym scenariuszem

  • Mają długookresowy charakter

  • Stanowią podstawę i referencję dla decyzji taktycznych


 

Przykłady decyzji strategicznych:
  • Dobór odpowiednich zasobów w osiągnięciu strategii

  • Polityka ekspansji rynku docelowego

  • Reorganizacja

  • Specyfikacja wymaganego poziomu zysku, zwrotu z inwestycji

  • Określenie polityki czy standardów jakości hotelu


 

Cechy Informacji strategicznych:
  • Nieregularna, nieczęsta

  • Skupiona na przyszłości, głównie na planowaniu, a nie kontroli

  • Nacisk położony na środowisko zewnętrzne, a nie wewnętrzne hotelu

  • Nieszczegółowy, podsumowujący format

  • Szeroki zakres

  • Opisująca przeszłość, ale licząca przyszłość


 

Zarządzanie Taktyczne Hotelem

Dyrektorzy działów odpowiadają za decyzje taktyczne. Taktyczni managerowie tworzą okresowe cele, plany, procedury, budżet dla poszczególnych departamentów. Odpowiadają również za monitorowanie i kontrole wykonania w obrębie swoich działów.

 

Cechy decyzji taktycznych:
  • Dobór zasobów według strategicznych założeń

  • Wpływ na część obiektu hotelowego

  • Nacisk na informację wewnętrzną i z
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Andrzej Rybicki

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *