Szósta doba gratis

Michel Muszyński,
Autor jest dyrektorem
Francuskiego Instytutu Zarządzania w Warszawie

Wprowadzenie przez hotel programu lojalnościowego powinno zawsze być poprzedzone dokładną analizą opłacalności oraz otoczenia konkurencyjnego

Nieprzemyślane powielanie cudzych pomysłów może zamiast korzyści przynieść straty. Hotel Orchidea wprowadził w 2002 roku swój pierwszy program lojalnościowy. Miał on zwiększyć zyski znajdującego się tuż obok lotniska, a więc oddalonego aż o 25 kilometrów od miasta obiektu. Program polegał na tym, że każdemu z klientów po pięciu nocach oferowano szóstą dobę gratis - niezależnie od tego, czy wypadała ona w okresie wysokiego obłożenia, czy też zupełnego braku gości.


Ta szósta doba gratis odpowiadała prezentowi o wartości 300 złotych, tyle bowiem średnio kosztowały pokoje w Orchidei. Z racji lokalizacji klientami byli prawie wyłącznie przylatujący lub odlatujący pasażerowie linii lotniczych. Można zatem było uznać, że ilekroć korzystali z jego gościnności, tylekroć zatrzymywali się w nim tylko przez jeden dzień - każda więc doba hotelowa wiązała się z ich nowym zakwaterowaniem. W roku wprowadzania programu lojalnościowego wytypowano 100 wybranych losowo klientów, których poczynania monitorowano potem systematycznie dzięki systemowi komputerowemu Orchidei.

Okazało się, że w 2002 roku ci goście spędzili w obiekcie 235 dób hotelowych, z których za 232 wystawiono rachunki. Dwie kolejne noce to [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Michel Muszyński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *