Dylematy i problemy inwestora SPA

Natasza Sallmann
Autorka jest specjalistą w zakresie programowania,
marketingu i ekonomiki usług wellness i SPA w firmie K&P Consulting Wellness & SPA Kraków

Programowanie obszaru SPA i wellness w hotelu jest pierwszym i najważniejszym etapem prowadzącym do powstania ośrodka spełniającego zarówno wszelkie potrzeby gości, jak i ekonomiczne oczekiwania właściciela obiektu

Być może rozczaruję Czytelników i już na wstępie zawiodę oczekiwania wielu inwestorów, ale nie ma idealnego modelu SPA, czy wellness dla obiektów noclegowych. Nie ma jednej wielkości takiego SPA, liczby i rodzaju urządzeń, czy zestawu zabiegów skutecznie określonych dla dwóch, czy trzech obiektów, nawet o takiej samej ilości pokoi i takim samym standardzie.

Podobnie jak nie istnieje jedyny zyskowny zestaw urządzeń dla obszaru SPA w hotelu i nie ma jedynego zestawu usług zawsze przynoszących zyski. Istnieje jednak zestaw funkcji, które w różnych proporcjach powinien uwzględniać obszar wellness i SPA w każdym hotelu oferującym usługi pod takim hasłem.


I to niezależnie od jego lokalizacji, od tego, czy jest to hotel miejski, typowy hotel pobytowy za miastem lub w miejscowości turystycznej, hotel zdrojowy czy też obiekt pałacowy. Niezależnie od tego, czy jest to hotel rodzinny, hotel wellness o charakterze pobytowym, czy też hotel przede wszystkim konferencyjny.

Różne oczekiwania Wymieniony w zestawieniu (ramka) zakres funkcji określany jako niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania obszaru SPA i wellness w hotelu jest wynikiem analiz i konsekwencją oczekiwań gości, do których zalicza się przede wszystkim masaże, aktywność fizyczną - zajęcia sportowe i rekreacyjne, poszukiwanie małych źródeł luksusu, sauna i kąpiele, pielęgnacja ciała i zabiegi upiększające, pielęgnacja zdrowia i dbałość o kondycję i witalność, potrzeba relaksu i wolnego czasu, świadome odżywianie i rozwój osobisty, respekt wobec ciała, duszy i umysłu, a także dążenie do rekreacji i wypoczynku na łonie natury.


Podstawowe obszary funkcjonalne ośrodka SPA i wellness


[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Natasza Sallmann

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *