Wprowadzanie gastronomii do hotelu

Autor: Włodzimierz Błądek
Włodzimierz Błądek
Autor jest architektem,
współwłaścicielem pracowni Palladium Architekci - Błądek, Manikowski,
specjalizującej się w projektowaniu obiektów hotelarskich

We współczesnym hotelarstwie szczególnie ważną rolę pełnią zespoły gastronomiczne. Zadania tych często bardzo rozbudowanych kompleksów kuchni i dziennych oraz nocnych lokali nie ograniczają się jedynie do nakarmienia gości, ale również zapewnienia im rozrywki i spełniania funkcji promujących hotele

Sale restauracyjne, które są zazwyczaj najważniejszymi elementami zespołów gastronomicznych sytuuje się najczęściej w najbardziej reprezentacyjnych częściach obiektów noclegowych, w których stanowią one bardzo istotny element rozwiązań przestrzennych. Wnętrzom takich lokali gastronomicznych nadaje się często teatralną oprawę, gdzie obok elementów zieleni, wody kreuje się przestrzenie nasycone kolorem i dźwiękiem.

Bardzo często podstawą ich lokalizacji jest zapewnienie widoku na morze, góry, panoramę miasta, czy inny atrakcyjny krajobraz. Sale gastronomiczne zyskują też nieraz unikalne efekty świetlne poprzez stosowanie górnych świetlików w formie piramid, czy kopuł szklanych lub wykorzystanie nowoczesnych opraw oświetleniowych i światłowodowych. Architekci prześcigają się w coraz bardziej śmiałych pomysłach formalnych, gdzie restauracje stają się w efekcie finalnym swoistymi świątyniami sztuki kulinarnej z bufetami samoobsługowymi w centrum barokowych kompozycji.

Wszystko to ma na celu stworzenie legendy czegoś nowego, wrażenia uczestniczenia w jakimś ważnym wydarzeniu, które zostaje w pamięci i którym warto się pochwalić. I co istotne dla gestora obiektu hotelowego, takie właśnie nowoczesne wnętrza można doskonale zaprezentować w mediach, takich jak telewizja, internet, prasa wysokonakładowa, czy miesięczniki branżowe itp., dzięki czemu stanowią marketingowy oręż w walce o nowych klientów.

Prawdziwi hotelarze poza tą "odrobiną" blichtru nie zapominają o tym, co stanowi sedno gastronomii - czyli o dobrej kuchni. Pod tym skrótem kryje się nie tylko profesjonalny i pełen inwencji personel, ale też prawidłowo i funkcjonalnie zaprojektowane zaplecze, które powinno być praktycznie niewidoczne dla gości, by o pewnych uciążliwościach związanych z przygotowywaniem potraw, takich jak chociażby kuchenne zapachy, nie wspomnieć. Z tej ogólnej charakterystyki zespołów gastronomicznych wynika podstawowy podział funkcjonalny- na część zewnętrzną, przeznaczoną dla gości hotelowych oraz wewn [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *