Feedback, czyli jak dobrze przekazać informację

Autor: Anita Bajdalska
Słowo feedback oznacza reakcję, informację zwrotną. W pracy managera SPA oznacza informowanie podległych pracowników o tym, jakie postępowanie jest w ich pracy pożądane, a jakie naganne. Informacja o tym jak pracownicy wykonują powierzone zadania należy do podstawowych obowiązków osób zarządzających.

Rzeczywistość operacyjna SPA pokazuje, że nie każdy kierownik takie działania prowadzi lub nie potrafi takich informacji przekazać w sposób właściwy, aby przyniosły one oczekiwane rezultaty. Obawy przed omawianiem pracy i jej recenzowaniem wiążą się często z brakiem umiejętności poprawnego komunikowania się lub też obawą przed zrobieniem drugiej osobie przykrości. Nie każdy umie przekazać swoje spostrzeżenia w sposób konstruktywny tak, aby zmobilizowały do działania i poprawiły efekty pracy. Brak umiejętności mówienia innym o tym, co robią źle, stanowi problem osoby sprawującej funkcje kierownicze i świadczy o braku cech predysponujących do tego stanowiska.   Wrażliwi pracownicy SPA Informacja zwrotna powinna służyć pozytywnej zmianie lub wzmocnieniu zachowań dobrych i wyeliminowanie złych oraz kształtowaniu pracownika w jego rozwoju. Osoby odpowiadające za pracę innych nie mogę zaniechać tych form komunikacji, ponieważ odpowiadają głową za całe SPA, więc to na nie spada odpowiedzialność za złe funkcjonowanie tego działu. W sektorze SPA sposób, w jaki będzie udzielony feedback ma bardzo duże znaczenie dla efektów końcowych i oceny obiektu w oczach osób korzystających z jego usług. A kadra obiektów odnowy biologicznej to bardzo specyficzna grupa zawodowa. Pracownicy branży SPA powinni oprócz niezbędnej wiedzy posiadać pewne predyspozycje interpersonalne. Często cechuje ich empatia oraz chęć pomagania innym, dlatego też ich psychika jest bardzo wrażliwa. Taka osobowość jest idealna w pracy terapeuty, natomiast bardzo źle znosi krytykę. Manager odpowiadający za pracę działu SPA zmuszony jest poprawiać błędy, musi jednak zadać sobie pytanie, czy robi to na tyle poprawnie, aby nie zniechęcić pracowników, ale poprawić jakość wykonywanych zadań. Podstawowe założenie, jakie każdy manager powinien przyjąć na początku pracy, jest takie, że ludzie z natury chcą dobrze pracować i zależy im, aby swoją pracę wykonywać jak najlepiej. To, że brakuje im wiedzy oraz dobrych nawyków w pracy jest często spowodowane tym, ż [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *