Po co nam concierge

Sylwia Bortniak

Autorka jest socjologiem,
reprezentuje firmę
Concierge Polska






W Polsce mało pisze się o profesji concierge. Brakuje także spolszczonej wersji słowa, a z krótkich wzmianek można się dowiedzieć, że "konsjerż" to osoba
wykonująca obowiązki lokujące się między
czynnościami kamerdynera i portiera hotelowego




W ciągu ostatnich kilkunastu lat świat usług i jego powszechne rozumienie zmieniły się diametralnie. Zmieniły się także, wzrastając wraz z poziomem zamożności i obyciem w świecie, oczekiwania osób korzystających z usług hoteli. Nie zmieniła się tylko wartość kontaktów międzyludzkich i sposób, w jaki osoby świadczące usługi poświęcają uwagę innym. Niestety to, co dla gości jest podstawowym elementem w obsłudze, czyli uprzejmość, uczynność, gotowość niesienia wszechstronnej pomocy i udzielania informacji, często nie jest respektowane przez pracowników hotelu. Wprawdzie funkcja concierge w tych hotelach, w których takie stanowisko występuje, często rekompensuje "mechaniczne" reakcje i zachowania pozostałej części personelu, nigdy jednak nie jest w stanie zrekompensować ich w pełni. Dlatego concierge powinien być każdy pracownik hotelu.




Zakres usług




Zakres usług concierge należy podzielić na usługi realizowane wewnątrz hotelu, kiedy przygotowuje się np. specjalny list powitalny dla gościa oraz te, które realizowane są na zewnątrz, gdy należy dokonać np. zmiany rezerwacji biletu lotniczego. Schemat usług kojarzy nam się w części z zakresem działań, za które w naszych hotelach odpowiada dział recepcji. Stanowisko concierge zlokalizowane w pobliżu recepcji w doskonały sposób uzupełnia wszelkie niedociągnięcia oraz błyskawicznie reaguje na wszystkie sugestie ze strony pracowników recepcji, jak i samych gości.

Na [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Sylwia Bortniak

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *