15 trendów hotelarskich

Firma PROFITROOM, która obsługuje ponad 1000 hoteli na całym świecie przygotowała analizę trendów w branży hotelarskiej w najbliższym czasie na podstawie opinii swoich ekspertów z zakresu e–marketingu i sprzedaży, technologii internetowych oraz revenue managementu.

1. Oczekiwany wzrost rezerwacji wśród gości zagranicznycznych.

Różne są opinie hotelarzy na temat wpływu mistrzostw na wyniki hoteli – na pewno spowodowały one szereg niespodzianek. Natomiast efekt promocyjny turystyki w Polsce jest bezsprzeczny. Według szacunków Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskę w najbliższych latach może odwiedzić ponad 500 tys. turystów więcej niż w latach ubiegłych. Na tendencję rokrocznego wzrostu turystów w Polsce nałożyły się dodatkowo wydarzenia, które skutecznie popularyzują Polskę. Euro były trzecim z rzędu dużym wydarzeniem, które pomogło w promocji kraju, po Roku Chopinowskim i Prezydencji UE. To wszystko przyczyniło się do wzrostu zainteresowania polską ofertą hotelową ze strony turystów zagranicznych, a ich większą aktywność widać w pierwszych rezerwacjach na rok 2013. Warto więc zadbać o lepsze tłumaczenia ofert hotelowych na języki obce.

 

2. Dalsza ekspansja portali rezerwacyjnych (OTA). Rok 2013 upłynie pod znakiem jeszcze większej aktywności pośredników internetowych. Ze względu na wolumen sprzedaży, ich łączne prowizje i udział w przychodach hoteli będzie tak wysoki, że hotelarze będą poszukiwać alternatywnych metod pozyskania klienta. Paradoksalnie, to właśnie pośrednicy pokazali, że trzeba inwestować w reklamę, szczególnie w czasach kryzysu, bo ktoś się przecież reklamować musi: hotelarz albo pośrednik.

 

3. Nadużywanie marek hoteli i ich ochrona.

Kiedyś popularnym tematem z zakresu revenue managementu i e–marketingu było zagadnienie efektu billboardowego. Rozumiany jest najczęściej jako zawieranie przez hotel kontraktów z możliwie największą liczbą pośredników internetowych (OTA), aby zwiększyć prawdopodobieństwo trafienia przez gości na jego ofertę. W efekcie jednak powstał szum informacyjny, który wywołał efekt odwrotny – przez natłok sprzecznych informacji coraz trudniej trafić do konkretnego hotelu. Wielu z tych pośredników reklamuje się pod marką własną hotelu, często prowadząc potem do ofert innych hoteli. Powstają także klony stron internetowych, produkowane przez mniej etycznych pośredników. Czasami owe klony reklamowane są pod marką własną hotelu wyłącznie na rynkach zagranicznych, co powoduje, że trudno taką praktykę wyłapać. Hotelarze powinni zrewidować pośredników, z którymi współpracują – sprawdzić szczególnie to, w jaki sposób dany kontrahent faktycznie zdobywa gości.

 

4. Dynamika w politykach cenowych.

Wzrost konkurencji na rynku hotelarskim oraz rozwój technologiczny spowodowały, że żyjemy w czasach, w których eksponowanie w portalach i systemach rezerwacyjnych jest nieuniknione. W przypadku hoteli typowo miejskich/biznesowych, cenniki stawek elastycznych i bezzwrotnych były już od pewnego czasu porównywalne, lecz ten trend dociera t

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wiktor Kołakowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *