CIT i VAT w 2013 roku – wybrane zmiany

Wraz z nadejściem nowego roku, w życie weszły kolejne zmiany w przepisach podatkowych. Najbardziej rewolucyjne zmiany wydają się przepisy mające na celu przeciwdziałanie zatorom płatniczym, wprowadzone zarówno w podatkach dochodowych, jak i w podatku od towarów i usług. Nowe przepisy to także uproszczenia dokumentacyjne – do lamusa odchodzą faktury wewnętrzne, a na scenę wkracza „nowy […]

Czytaj dalej


Hotelowa toaleta powód do zadowolenia czy wstydu?

Analiza ankiet wypełnianych podczas Euro 2012 pokazała, że turyści zagraniczni wysoko ocenili stan polskich toalet. Dla trzech czwartych stan toalet spełnił oczekiwania. Wśród miejsc, w których najczęściej korzystano z toalet podczas pobytu w Polsce były hotele. Jednym słowem: sukces? Można założyć, że jest powód do świętowania, ale czy na pewno?   Dlaczego jedna czwarta turystów […]

Czytaj dalej


Współpraca hotelowego SPA z innymi działami

Wszystkie departamenty hotelu są ściśle ze sobą powiązane i od ich konstruktywnej współpracy zależy, czy goście wyjadą zadowoleni. Każdy gość zaczyna i kończy swoją przygodę z hotelem na recepcji. Z reguły części SPA posiadają swoją recepcję i tylko dobry przepływ informacji między tymi działami gwarantuje sukces.   Dobrym zwyczajem jest, kiedy już w recepcji hotelu […]

Czytaj dalej


O nowinkach oraz ikonach Designu

THE Cambrian Adelboden Hotel zlokalizowany jest w samym sercu Alp Berneńskich, w miejscowości Adelboden w Szwajcarii. Strefa lounge zaaranżowana jest w przyjaznych kolorach beżu i szarości. Przypomina o dobrach naszej planety. Duże wysokie lampy podłogowe z pomarańczowymi abażurami uwydatniają ciepły charakter wnętrza. Rozsiadając się na kanapach przy kominku czujemy się jak w domu. Ekstrwagancji nadaje […]

Czytaj dalej


Styczeń 1972

Kolejny odcinek autobiografii Conrada Hiltona „Be my guest”, w którym opisuje on drogę do swojego pierwszego hotelu pod własnym nazwiskiem.   „Byłem znudzony przebudowywaniem i odnawianiem starych, zniszczonych hoteli. Siedząc w salonie matki zacząłem marzyć. Widziałem wysoki, najnowocześniejszy hotel z nazwiskiem Hilton na froncie. Zacząłem szkicować go na papierze. Przy tym zajęciu zastała mnie matka. […]

Czytaj dalej


Manager kontra (?) dostawca

Gastronomia hotelowa to często twardy kawałek chleba dla hotelarzy, a wielu narzeka, że musi do niej dokładać (stąd rosnąca popularność hoteli ekonomicznych z ograniczoną częścią F&B). Tymczasem może ona być źródłem znaczących przychodów i jest na to wiele przykładów. Na jej sukces składa się wiele czynników, ale wszystko zaczyna się od właściwej współpracy managera hotelu […]

Czytaj dalej


Interim management – do zadań specjalnych

Termin „interim management” nie jest powszechnie znany, więc przyjrzyjmy się najpierw definicji. Oznacza on zarządzanie czasowe, polegające na zatrudnieniu w określonym celu i czasie wysoko wykwalifikowanego managera (Interim Manager) do rozwiązania złożonego problemu w firmie.   Interim management może być postrzegany jako krótkoterminowe przekazanie zarządzania w ręce doświadczonego managera, szczególnie w okresie przejściowym, podczas kryzysu […]

Czytaj dalej


Bristol luksusowy

Po wielkiej renowacji wnętrz warszawski hotel Bristol został pierwszym polskim obiektem w portfolio najbardziej luksusowych hoteli świata. Bristol, jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów Warszawy, dołączył do grupy hoteli – The Luxury Collection Hotels & Resorts. Za dwa lata naprzeciwko ruszyć ma hotel Europejski, który chce być jeszcze bardziej luksusowy. Po pieczołowitym remoncie, którego koszt wyniósł […]

Czytaj dalej


Bania w Białce? Zawsze

Do tej pory marka Bania była kojarzona z góralską rodziną Dziubasików, do której należą m.in. ośrodek narciarski i pensjonat o tej samej nazwie. Rok temu za sprawą Dziubasików uruchomiono tu kompleks basenów termalnych Bania. 20 grudnia otwarty został pierwszy w Polsce 4-gwiazdkowy hotel termalno-narciarski Thermal&Ski Bania ze 150 pokojami, 400 miejscami i salami konferencyjnymi na […]

Czytaj dalej


15 trendów hotelarskich

Firma PROFITROOM, która obsługuje ponad 1000 hoteli na całym świecie przygotowała analizę trendów w branży hotelarskiej w najbliższym czasie na podstawie opinii swoich ekspertów z zakresu e–marketingu i sprzedaży, technologii internetowych oraz revenue managementu. 1. Oczekiwany wzrost rezerwacji wśród gości zagranicznycznych. Różne są opinie hotelarzy na temat wpływu mistrzostw na wyniki hoteli – na pewno […]

Czytaj dalej