Hotelowa toaleta powód do zadowolenia czy wstydu?

Analiza ankiet wypełnianych podczas Euro 2012 pokazała, że turyści zagraniczni wysoko ocenili stan polskich toalet. Dla trzech czwartych stan toalet spełnił oczekiwania. Wśród miejsc, w których najczęściej korzystano z toalet podczas pobytu w Polsce były hotele. Jednym słowem: sukces? Można założyć, że jest powód do świętowania, ale czy na pewno?

 

Dlaczego jedna czwarta turystów nie była zadowolona z tego tak ważnego, z punktu widzenia oceny obiektu, pomieszczenia? Czy możemy coś poprawić? Czy możliwa jest poprawa standardu toalet, łazienek bez wzrostu kosztów?



Dwie grupy toalet

Odpowiedź jest oczywiście bardzo złożona. Aby wprowadzić zmiany, które zweryfikują błędy powinniśmy je na początek dokładnie zidentyfikować. W obiektach hotelowych mamy zasadniczo co najmniej dwie grupy toalet, te w pokojach hotelowych i ogólnodostępne. Tutaj skupimy się na tych drugich, z których korzystają również klienci restauracji czy uczestnicy konferencji organizowanej w hotelu.

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że toaleta jest bardzo często miejscem, po którego odwiedzeniu wyrabiamy sobie opinie o właścicielach. Ta zasada obowiązuje w obiektach każdego typu, również w domach prywatnych. Prawdziwy hotelarz jest chyba najbardziej szczęśliwy, gdy jego goście czują się u niego jak w domu.

Trzeba zwrócić uwagę na jeszcze jeden ważny powód, dlaczego czystość toalet jest dzisiaj tak ważna. W ostatnich latach służby sanitarne zwracają szczególną uwagę na konieczność częstego mycia rąk. Ma to oczywiście związek z dużym zagrożen [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jolanta Sergot-Kowalska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *