Współpraca hotelowego SPA z innymi działami

Autor: Anita Bajdalska
Wszystkie departamenty hotelu są ściśle ze sobą powiązane i od ich konstruktywnej współpracy zależy, czy goście wyjadą zadowoleni. Każdy gość zaczyna i kończy swoją przygodę z hotelem na recepcji. Z reguły części SPA posiadają swoją recepcję i tylko dobry przepływ informacji między tymi działami gwarantuje sukces.   Dobrym zwyczajem jest, kiedy już w recepcji hotelu na gościa czeka przygotowana koperta z informacjami o terminach zaplanowanych dla niego zabiegów SPA. Wszystko oczywiście zależy od procedur, jakie hotel posiada, ale bez wątpienia jest to lepszy zwyczaj niż ganianie gościa po innych recepcjach, aby otrzymał swój terminarz zabiegów. Podobnie w hotelach kuracyjnych, przyjmujących gości z zakupioną wizytą lekarską, powinni oni otrzymać na recepcji hotelowej termin wizyt już przy meldowaniu się. Recepcja hotelu bardzo często komunikuje się z recepcją SPA. Sytuacji takich jest wiele i trudno jest wszystkie je wymienić, np. czasami gość kwestionuje wysokość rachunku, jaki musi uregulować za zabiegi SPA. Oczywiście zdarzają się pomyłki, jak to w życiu bywa i wtedy szybko należy sprawę wyjaśnić, zwłaszcza że najczęściej ma to miejsce kiedy, gość opuszcza hotel i stoi z walizkami przy recepcji. Szybka i sprawna reakcja ze strony recepcji SPA pozwala rozwiać wszystkie wątpliwości i podtrzymać dobre wrażenie gościa z pobytu w hotelu.   SPA a dział rezerwacji Najczęściej to recepcja SPA kontaktuje się z działem rezerwacji hotelu. To właśnie tam goście indywidualni rezerwując pobyt wybierają też od razu pakiety zabiegów oferowane przez hotel. Często goście chcą też zarezerwować pojedyncze zabiegi przed przyjazdem do hotelu. Pracownik działu rezerwacji musi przekazać te informacje do recepcji SPA (zapisać w systemie). Ale jak to w życiu bywa, nie zawsze tak się dzieje... Gość przyjeżdża, staje przy recepcji SPA i chce otrzymać swoje potwierdzenie rezerwacji zabiegów (jeśli hotel nie stosuje praktyki informowania gości o terminach zabiegów już podczas przyjazdu do hotelu). Co wtedy? Wtedy recepcjonista SPA musi robić dobrą minę do złej gry. Odkręcić wszystko w taki sposób, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *