Oblicza hotelowych recepcji



Sylwia Bortniak


Autorka jest socjologiem,


reprezentuje firmę
Concierge Polska


Rynek hotelowy średnimi i małymi obiektami stoi, powiedział
kiedyś współtwórca jednej z pierwszych sieci obiektów noclegowych.
Takich hoteli powstaje i zawsze powstawało najwięcej. W jaki sposób
jest, a w jaki powinna być w takich obiektach zorganizowana recepcja?
 




Siłą, ale czasem i słabością średnich i małych obiektów noclegowych jest to, że nie należą zwykle do dużych sieci hotelowych, w których obowiązują wprawdzie profesjonalne, ale jednak standaryzowane i często przez to nieco odhumanizowane procedury. Słabością, ponieważ indywidualny charakter idzie czasem w parze z mniejszym lub większym brakiem profesjonalnej organizacji pracy.

Przynajmniej na początkowym etapie funkcjonowania obiektu.
Dlatego przedsiębiorcy starają się przyjrzeć pracy istniejących hoteli po to, by wyciągnąć wnioski dla siebie. Już na etapie planowania budowy hotelu właściciele oraz kadra zarządzająca zastanawiają się, jaki styl nadać recepcji hotelowej. Recepcja hotelu jest miejscem najważniejszym, sercem hotelu, ponieważ pełni podstawową funkcję w pierwszym kontakcie z gośćmi.
Chcąc pomóc właścicielom i pracownikom obiektów noclegowych i wykorzystując zarówno własne doświadczenia, jak i liczne obserwacje obiektów małych i dużych, postanowiłam zaprezentować kilka - wydaje się - najbardziej typowych rozwiązań funkcjonujących na polskim rynku.

Tylko i wyłącznie dla uproszczenia tej prezentacji, przedstawiając hotele o różnej wielkości, zakładam, że są to obiekty o standardzie 3 lub 4 gwiazdek położone w aglomeracjach miejskich.


Przypadek 1


Jest to obiekt mały, z kilkunastoma pokojami, niewielką gastronomią (restauracją oraz kawiarnią). Dział recepcji to jedno stanowisko i trzy zatrudnione tam osoby, które funkcjonują w 12-godzinnym systemie zmianowym. Stanowisko czynne jest całą dobę.
Najczęściej stosuje się metodę rezerwacji książkowej, w której odnotowuje się rezerwacje pokoi według kalendarza wraz z kontaktem do klienta. Potwierdzenia rezerwacji dokonuje się telefonicznie, faksem lub drogą internetową.

Istnieje współpraca z zewnętrzną firmą ochraniarską. Na miejscu zainstalowana jest telewizja przemysło [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Sylwia Bortniak

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *