Jak się chronić przed zatruciem gościa? Ubezpieczeniem

Co roku w Polsce odnotowuje się kilkadziesiąt tysięcy zatruć pokarmowych rocznie. Do ilu z nich dochodzi w restauracjach hotelowych? Dokładna liczba nie jest znana, ale każdy udowodniony przypadek wiąże się z koniecznością wypłaty odszkodowania na rzecz konsumenta. Jak można zminimalizować ryzyko?   Kodeks cywilny mówi o obowiązku naprawienia szkody, która powstała z winy danego podmiotu. […]

Czytaj dalej


Hotel na opak

Jak skutecznie zniechęcić gościa? To często nie do końca uświadamiane pytanie zadaje sobie wielu pracowników i właścicieli obiektów noclegowych. Poniżej przedstawiamy podstawowe zasady utrzymania frekwencji na poziomie zbliżonym do zera. Liczymy jednak na rozszerzenie ich o rady, pomysły i inwencję właścicieli, pracowników, ale także konsumentów obiektów noclegowych Pierwszym, podstawowym, najbardziej skutecznym i najtańszym sposobem zniechęcenia […]

Czytaj dalej


Spotkania prasowe – czyli jak zaskoczyć dziennikarzy

Agnieszka Róg-Skrzyniarz PR & communication manager Starwood Hotels&Resorts na Polskę Dobry PR-owiec wie, że należy stale podtrzymywać kontakty z dziennikarzami i regularnie organizować spotkania prasowe, aby nie dać zapomnieć mediom o ofercie swojego hotelu. Jednak, by te spotkania były atrakcyjne i dziennikarze chcieli w nich brać udział, musimy mieć oryginalny pomysł, zaoferować nie tylko bieżące […]

Czytaj dalej


Dyskretna elegancja hotelarzy

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Jednym z pierwszych wrażeń, które odnoszą osoby wchodzące do hotelu, jest wygląd personelu. I niezależnie od tego, czy są to goście, którzy chcą zatrzymać się w hotelu, goście odbywających się w obiekcie spotkań czy konferencji, klienci kawiarni, dostawcy – zawsze zwracają uwagę na wygląd personelu Mimika, […]

Czytaj dalej


Wózek, czyli drugie ręce

Dużą rolę w pracy służby pięter odgrywają narzędzia pracy. Jednym z podstawowych są wózki służące do przewożenia pościeli, ręczników, galanterii hotelowej. Spełniają one podstawową funkcję w odciążaniu pań w utrzymywaniu należytego porządku w hotelu. Przejmują wiele wysiłku, który muszą wydatkować panie w obiektach, gdzie brakuje windy, i muszą przenosić ciężary na piętra. Na co zwrócić […]

Czytaj dalej


Służba pięter na sześć z plusem

Personel służby pięter może być atutem lub piętą achillesową każdego obiektu noclegowego. Jest on zazwyczaj najgorzej opłacany, przeciążony pracą, często również niedoszkolony i – być może – dlatego podlega stosunkowo dużej fluktuacji Ile zależy od fachowej, sprawnej i starannej pracy obsługi pięter, nie trzeba wyjaśniać ani właścicielom hoteli, ani menedżerom, ani tym bardziej gościom. Gdy […]

Czytaj dalej


Co Wojtek myśli o przeprosinach

Wojciech Łopaciński Autor jest doświadczonym hotelarzem, dyrektorem hotelu Filmar w Toruniu Jak naprawić błąd popełniony przez hotel? Zawiniony lub nie. W naszym zawodzie zdarzają się przecież różne sytuacje Spośród wielu błędów, można przeholować w grze „overbookingu”. W trakcie współpracy z biurami podróży, gdy rezerwacje przyjmuje się na kilka miesięcy do przodu (z klauzulą w umowie […]

Czytaj dalej


Jak podawać informację

Informacja prasowa jest najprostszym i najtańszym narzędziem komunikowania się z mediami. Co zrobić, by rozsyłane przez hotel informacje były jak najczęściej publikowane, a dziennikarze nie unikali kontaktu z nami, uznając, że zasypujemy ich informacjami bez znaczenia? W styczniowym numerze „Hotelarza” w tekście „Jak karmić dziennikarzyÉ mięsem” poświęconym pisaniu informacji prasowych przedstawiliśmy zalety posiadania aktualnej listy […]

Czytaj dalej


Kim może być nasz gość

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Gości hotelowych dzielimy zazwyczaj na dwie kategorie: grupy i indywidualnych. Tymczasem bardziej szczegółowe rozpoznanie klientów korzystających z usług naszego obiektu noclegowego może nam pomóc w lepszej identyfikacji ich potrzeb, a co za tym idzie skonstruowaniu oferty odpowiadającej ich wymaganiom Biorąc pod uwagę grupy klientów, do których […]

Czytaj dalej