Czas planowania, czyli refleksje nad procesem



Marta Kuniszyk

Autorka jest doktorem
nauk ekonomicznych,

członkiem zarządu,

dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel.

Wykłada również w Szkole
Głównej Handlowej


Jesień to zwykle pora podsumowań, analiz i planów na następny
okres. Co zatem każdy menedżer powinien zrobić, by plany na przyszłość - powstające zazwyczaj na podstawie analiz okresów minionych - okazały się trafne i dopasowane do realiów




Proponuję zrobić małą przerwę w prowadzonym w ostatnich numerach Hotelarza omawianiu metodologii wyceny obiektów noclegowych i zająć się przez chwilę planowaniem. Planujemy wiele rzeczy. Inwestycje w hotelu, nowe działania, ich efekty, czyli wyniki, jakich się spodziewany w rezultacie ich realizacji. Planujemy naszą działalność, zmiany w strukturze, organizacji. Planujemy wiele rzeczy, przyjmując określone założenia.

Nie wszystko oczywiście da się zaplanować, gdyż życie przynosi niespodzianki i zmiany, których nie braliśmy pod uwagę. Otoczenie, w którym działamy, też nie zawsze zachowuje się według naszego planu i naszych założeń. Próbujmy jednak robić wszystko, aby nasze plany były przemyślane, racjonalne i ambitne zarazem. Trochę refleksji na ten tematÉ Podejdźmy do sprawy w sposób uporządkowany. Inspiracja tematu? Myślenie jak przygotować proces planowania w Orbis Travel, nowym miejscu dla mnie, po zmianie.




Analiza tego, co było




Każdy proces planowania, niezależnie od działalności jakiej dotyczy, musimy rozpocząć od wnikliwej analizy tego, co osiągnęliśmy w poprzednim okresie.
Powinniśmy zestawić wypracowane przez nas efekty z tym, co zaplanowaliśmy wcześniej i rezultatami z poprzednich okresów. Analizę musimy przeprowadzić na poziomie hotelu jako całości oraz poszczególnych rodzajów działalności.

Do tego celu należy wykorzystywać charakterystyczne dla każdej działalności wskaźniki i parametry, zebrać odpowiedni zestaw danych i raportów.
Zebranie wszystkich odpowiedzi na pytania zadane w [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marta Kuniszyk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *