Utrzymanie hotelu w czystości

Roman Kurbiel - Salamonowicz

Specjalista ds. szkoleń
i wdrażania technologii utrzymania czystości w firmie Merida


Po pracowitych i często nerwowych dniach budowy następuje uroczyste otwarcie obiektu hotelowego, poprzedzone akcją reklamową i oczekiwanie na klienta. Równocześnie rozpoczyna się codzienne, niestety nie zawsze
prawidłowe utrzymanie obiektu w czystości





Od kilku lat, jako pracownik firmy zajmującej się produkcją i dystrybucją środków służących utrzymaniu czystości, śledzę z uwagą rynek obiektów noclegowych pod względem utrzymania higieny oraz wiedzy, jaką na ten temat dysponują administratorzy obiektów. Niestety, w chwili obecnej, nie przedstawia się on moim zdaniem nazbyt profesjonalnie. W wielu przypadkach bierze się to stąd, że administracja obiektów "puszcza" sprawę czystości na żywioł, nie zadając sobie wcześniej kilku podstawowych pytań.


Tymczasem, przygotowując się do właściwego utrzymania czystości w obiekcie hotelowym, administrator powinien odpowiedzieć najpierw na następujące pytania:
- Jakim poziomem czystości jest zainteresowany?
- Jak będą wykonywane zabiegi sprzątania?
Oczywiście każdy będzie chciał utrzymać obiekt na najwyższym poziomie pod względem czystości, który bowiem gość zatrzyma się po raz drugi w brudnym hotelu? Dlatego bardziej szczegółowo postaram się odpowiedzieć na drugie pytanie...



Na początek audyt




Utrzymanie czystości w obiekcie hotelowym możemy prowadz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Roman Kurbiel - Salamonowicz

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *