Nad czym głowi się inwestor

ht_2007_12-20.jpgArtykuł przygotowany przy współpracy z firmą


Aqua concept, s.r.o.
Zuzana Decker, General Manager
headquarters : Kozmonautov 8, 900 21 Svätý Jur, Slovakia
office and showroom: Mlynske Nivy 54, 821 01 Bratislava, Slovakia
tel.: +421 (0)2 44970386, gsm: +421 (0)905 682764







Powody, które skłaniają do rozpoczęcia działalności SPA są różne: twórcze marzenie, które nagle daje się urzeczywistnić, zmiana drogi zawodowej, inwestycja, która staje się koniecznością wobec rosnącej konkurencji rynkowej, rozbudowa lub remont przestarzałego już salonu urody. Otworzenie SPA jest sztuką, która w równym stopniu zachwyca osoby prywatne, jak i wielkie sieci hotelowe


Pytanie pierwsze, które najbardziej nurtuje inwestora SPA brzmi: Ile to będzie kosztowało? Według eksperta, do którego zwrócimy się po poradę, cena może wahać się od 1,2 do 4,5 tys. euro za metr kwadratowy. Dużo to czy mało? Prestiżowe hotele na świecie są w stanie zainwestować w takim "metr" nawet i 8 tys. euro. Natomiast średnia cena kształtuje się w okolicach 2,5 tys. euro. Gdy pada cena, pojawia się następne pytanie: Co za taką cenę dostajemy? Pod względem cen realizacji SPA Polska nie różni się od innych krajów europejskich. Bardziej rozwinięte rynki zachodnie proponują nawet niższe ceny. Dzieje się tak dlatego, że krajowe koszty usług budowlanych są nadal na niższym poziomie od zachodnich, ceny urządzeń są z reguły identyczne, jednak tym, co podnosi koszt, są usługi firm, które mają doświadczenie w realizacji SPA. Jest ich po prostu w Polsce zbyt mało i z powodu popytu, cenią się wyżej.

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *