Między różnymi trendami na rynku SPA

Mówiąc o trendach na rynku SPA mamy zazwyczaj na myśli nowe zabiegi, kosmetyki, czy wyposażenie. Tymczasem trendy, to również sposób sprzedaży produktów SPA, czy sposób wynagradzania personelu Zdaniem menedżerów zajmujących się rynkiem SPA, oferowane przez branżę produkty przechodzą obecnie małą rewolucję. Są one coraz bardziej innowacyjne i mogą dać klientom młody i estetyczny wygląd bez […]

Czytaj dalej


SPA, czyli biznes z relaksu i urody

Określenie SPA, znane dziś jako skrót łacińskich słów sanus per aquam, czyli zdrowie dzięki wodzie, w rzeczywistości pojawiło się w XVI wieku i odnosiło się wówczas do belgijskiego miasta SPA, które zasłynęło ze swych wód leczniczych. To prawda, że ludzie od najdawniejszych czasów korzystali z działania nie tylko wód leczniczych, ale także z działania po […]

Czytaj dalej


Nowe hotele, nowe trendy

Decyzja o organizacji przez Polskę i Ukrainę Piłkarskich Mistrzostw Europy w roku 2012 spowodowała wyraźne zainteresowanie inwestorów polskich i zagranicznych rynkiem obiektów noclegowych. Jeśli wszystkie zapowiedzi o budowie nowych obiektów zostałyby zrealizowane, baza hotelowa zwiększyłaby się o 22,5 tys. łóżek, czyli o nieco ponad 14 proc. Gdyby deklaracje składane przez inwestorów, którzy chcą utworzyć sieci […]

Czytaj dalej


Relaks falujący w przestrzeni

Wave Dream to nowe magiczne miejsce relaksu, które można stworzyć w SPA. Projekt autorstwa szwajcarskiego doktora Helmuta Eigenmanna dostał nagrodę innowacji technologicznej w 2005 roku na europejskich targach SPA w Monaco. Wave Dream mieści się w zamkniętej i zaciemnionej sali i składa się z mini basenu, lampy podświetlającej i projektora. W centralnej części pomieszczenia usytuowany […]

Czytaj dalej


Wodna podróż w świat marzeń

Wyprodukowane przez firmę STAS DOYER urządzenie Le Siesté jest nowoczesną wersją muzyczno-wodnej kąpieli relaksującej. Siesté to nic innego jak odpowiednio wyposażona wanna, która dzięki umieszczonym w jej ściankach dyszom, wysyła do zanurzonego w niej klienta stymulacje czuciowe. Klient sam wybiera program kąpieli. W wannie pacjenci lewitują w wodzie podgrzanej do 36 stopni Celsjusza. Pacjenci oddają […]

Czytaj dalej


Nad czym głowi się inwestor

Artykuł przygotowany przy współpracy z firmą Aqua concept, s.r.o.Zuzana Decker, General Manager headquarters : Kozmonautov 8, 900 21 Svätý Jur, Slovakiaoffice and showroom: Mlynske Nivy 54, 821 01 Bratislava, Slovakiatel.: +421 (0)2 44970386, gsm: +421 (0)905 682764 Powody, które skłaniają do rozpoczęcia działalności SPA są różne: twórcze marzenie, które nagle daje się urzeczywistnić, zmiana drogi […]

Czytaj dalej


Futurystyczne schronisko

Hotel, a właściwie hotele Cube wydają się przeniesieniem idei XIX- wiecznych schronisk górskich w wiek XXI. Inna architektura, inne technologie, inne wyposażenie, nawet buty narciarskie suszy się nie przy wspólnym kominku, ale w indywidualnych suszarkach, a jednak… Trudno powiedzieć: hotel to czy nie hotel? W pierwszej chwili wydaje się przezroczystą sześcienną kostką porzuconą przez kosmitów […]

Czytaj dalej


Smakowity RevPASH

Marta Kuniszyk Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych, członkiem zarządu, dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel. Wykłada również w Szkole Głównej Handlowej Święta to pora refleksji, odpoczynku w rodzinnym gronie, spokoju i magii. Święta to również dużo przygotowań, krzątanina w kuchni, szykowanie specjalnych potraw. To podpowiedziało mi, aby ten artykuł poświęcić gastronomii, oczywiście z analitycznego […]

Czytaj dalej


Hotelarz nie tylko dla hoteli…

W wakacyjnych wydaniach naszego magazynu zamieściliśmy ankietę skierowaną do Czytelników. Powody decyzji o umieszczeniu tego typu ankiet, są w przypadku każdej redakcji inne. Jednak łączy je jeden motyw: chęć poznania opinii Czytelników o piśmie, skorygowania jego tematyki tak, by w sposób bardziej pełny odpowiadała ich potrzebom i zainteresowaniom. Bo to przecież dla nich powstaje pismo […]

Czytaj dalej


Służba piętra czy hotelu?

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Dla hotelu czy obiektu noclegowego pokój jest miejscem najważniejszym. To po to zatrzymują się w obiekcie goście, to za niego płacą, a ich najczęstsze pretensje czy uwagi związane są przede wszystkim z wyglądem, komfortem, czy stanem sanitarnym pokoju Gość rzadko ma do czynienia z obsługą pokoi. […]

Czytaj dalej