Jak karmić dziennikarzy… mięsem

Autor: Andrzej Szafrański
ht_2008_01-19.jpgNa łamach Hotelarza wiele razy poruszaliśmy problematykę Public Relations, przedstawiając takie działania jako bardziej efektywną od reklamy, a przy tym najtańszą formę komunikacji marketingowej. Najprostszym zaś i najtańszym narzędziem PR jest informacja prasowa
ht_2008_01-18.jpg
Hotele, czy szerzej obiekty noclegowe, dysponują zwykle dość ograniczonym budżetem promocyjnym. Większe wydatki towarzyszą zazwyczaj wejściu obiektu na rynek lub zaistnieniu ponownemu po rozszerzeniu oferty, zmianie marki, włączeniu do sieci obiektów noclegowych lub zakończeniu modernizacji albo rozbudowy.

Wprawdzie Public Relations nie zastąpi wszystkich działań promocyjnych, w tym reklamowych, które zależą przecież od przyjętej przez zarządzających obiektem hotelowym strategii, ale z powodzeniem może być i najtańszym i najbardziej efektywnym środkiem komunikacji hotelu z klientami. Pod jednym wszakże warunkiem - że jest to PR robiony profesjonalnie.

Informacja prasowa to krótki tekst skierowany do mediów przekazujący komunikat o firmie, prowadzonej przez nią działalności, wydarzeniach, wynikach finansowych, inwestycjach, planach lub zmianach kadrowych.


Typowa informacja prasowa zawiera tytuł (zwykle dłuższy, opisowy, zawierający kluczową informację), treść, notatkę o obiekcie noclegowym (metryczkę) oraz kontakt, zarówno telefoniczny, jak i mailowy, do autora informacji.

Może być do niej także dołączona wizytówka. Informacje prasowe mają zwykle dwie strony maszynopisu, nie powinny mieć więcej niż trzy. Tak naprawdę o zainteresowaniu dziennikarza decyduje to, co zobaczy w pierwszym akapicie. Do wysyłanych informacji dołącza się zwykle zdjęcia lub inny materiał graficzny (wizualizacje, mapki czy wykresy) przygotowany na poziomie poligraficznym odpowiednim dla danego typu pisma.

Niestety, z perspektywy kilkunastomiesięcznej współpracy z hotelami, muszę powiedzieć, że z w pełni profesjonalnymi działaniami Public Relations nie mamy do czynienia zbyt często. I nie jest to chyba tylko kwestią budżetu, bo wiele hoteli zatrudnia do pomocy w kształtowaniu swego wizerunku wyspecjalizowane agencje Public Relations.

Sęk w tym, że czasem zupełnie niepotrzebnie. We wrześniowym Hotelarzu z roku 2007 więcej miejsca poświęciliśmy wywiadom. Obecnie skoncentrujemy się na najprostszym narzędziu Public Relations, jakim jest informacja prasowa. Tak prostym, że jeśli zna się kilka reguł funkcjonowania rynku mediów i napisze kilka nieskomplikowanych al [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *