FRANCZYZA – sposób na rozwój

Autor: Małgorzata Morek, Dyrektor ds. Rozwoju Franczyzy w sieci ORBIS SA. Od 2000 r. związana z siecią ACC OR w spółce ORBIS na szczeblu korporacyjnym
Globalizacja usług turystycznych wymusza wśród hotelarzy konieczność poszukiwania różnych sposobów rozwoju i wzmacniania swej roli w turystycznym łańcuchu wartości. Jednym ze sposobów zapobiegania obniżaniu konkurencyjności hoteli w Polsce stało się zawieranie umów franchisingowych.   Na polskim rynku hotelowym pojawiło się w ostatnich latach kilka ofert systemów franczyzowych międzynarodowych sieci hotelowych. Jak je porównać? Jak wybrać ofertę, która najlepiej odpowiada potrzebom właściciela obiektu hotelowego? Oto kilka praktycznych informacji o hotelowym rynku franczyzy.  

Na czym polega franczyza

Zacznijmy od podstaw i dobrego zrozumienia, na czym polega franczyza w hotelarstwie? Franczyza w branży hotelowej jest formą współpracy pomiędzy siecią hotelową a właścicielem hotelu (lub inwestorem). Franczyzodawca – sieć hotelowa pozwalająca Franczyzobiorcy na używanie rozpoznawalnego znaku towarowego oraz wypracowanego przez lata tzw. know-how w zakresie prowadzenia działalności hotelowej. Franczyzodawca w ramach umowy franczyzy udostępnia Franczyzobiorcy standardy marki, instrukcje i wytyczne marketingowe i operacyjne oraz umożliwia dostęp do wewnętrznych narzędzi. Franczyzobiorca – właściciel hotelu (lub inwestor) podpisujący umowę franczyzy z siecią hotelową. Współpraca opiera się na korzystaniu przez Franczyzobiorcę z rozpoznawalnego znaku towarowego oraz know-how i narzędzi stosowanych przez markę w sposób zgodny z ich przeznaczeniem oraz wykazywaniu dbałości o wizerunek i reputację marki. Wbrew powszechnym opiniom, wynikającym z ograniczonej wiedzy na temat franczyzy wśród hotelarzy na polskim rynku, współpraca partnerska pomiędzy siecią hotelową a działającym dotychczas niezależnie właścicielem hotelu, nie stanowi żadnego zagrożenia dla jego suwerenności. Efektywne rozwiązania w różnych obszarach działalności operacyjnej, wypracowane i sprawdzone przez sieci międzynarodowe, dają tym hotelom znacznie większe szanse na odniesienie sukcesu nawet w trudnych czasach kryzysu. Należy jednak [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *