Znaleźć inwestora. Hotelowy projekt inwestycyjny – cz. III

Jerzy Miklewski
Autor jest konsultantem. Z branżą hotelarską związany od kilkunastu lat – wieloletni prezes spółki Investon (do lipca ubiegłego roku), współtwórca konceptu hoteli ekonomicznych Ideal. Wcześniej przez kilka lat dyrektor ds. inwestycji w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki SA

W ubiegłym miesiącu poruszałem problematykę przygotowania hotelowego projektu inwestycyjnego. W tym miesiącu: Co powinien uczynić Pomysłodawca Projektu, aby pozyskać partnerów do jego realizacji?


Ruszamy na łowy!

Poszukiwanie partnerów jest konieczne, gdy Pomy-słodawca Projektu ma mało tzw. środków własnych na realizację projektu (zaangażowanie finansowe na poziomie 5–10 proc. docelowego budżetu projektu). Jednak nie można rozpocząć poszukiwań bez solidnej dokumentacji prezentującej koncepcję projektu i narzędzia służącego do poszukiwania partnerów finansowych, czyli zaproszenia do inwestycji (ang. investment opportunity study). Dokument ten powinien być sporządzony na podstawie badań rynku hotelowego, analizy potencjału lokalizacji, koncepcji projektowej obiektu oraz tzw. ślepego kosztorysu.
 

Ważny wkład własny

Dobrze rozpocząć poszukiwania partnerów do realizacji projektu w momencie uzyskania pozwolenia na budowę – oznacza to zaangażowanie finansowe na poziomie 10–15 proc. docelowego budżetu projektu. Pomysłodawca Projektu angażuje z grubsza połowę środków uznawanych przez bank kredytujący za tzw. środki własne, co często uznawane jest za wystarczającą rekomendację dla projektu. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jerzy Miklewski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *