Dyskretna elegancja hotelarzy

ht_2008_09-24.jpgSylwia Bortniak
Autorka jest socjologiem,
reprezentuje firmę Concierge Polska


Jednym z pierwszych wrażeń, które odnoszą osoby wchodzące do hotelu, jest wygląd personelu. I niezależnie od tego, czy są to goście, którzy chcą zatrzymać się w hotelu, goście odbywających się w obiekcie spotkań czy konferencji, klienci kawiarni, dostawcy - zawsze zwracają uwagę na wygląd personelu


Mimika, gestykulacja oraz sposób wypowiadania są dla gości drugorzędne. Pierwsze wrażenie czerpią z tego, jak wyglądają, czyli jak są ubrani pracownicy. Wrażenia wizualne dotyczące personelu, w tak znacznym stopniu wpływają na ocenę hotelu, że warto im poświęcić więcej miejsca. Tym bardziej, że styl "noszenia się" pracowników, dobór stroju oraz to, czy wpisuje się on w charakter i atmosferę obiektu, bywa rzecz jasna prawdziwą sztuką, jednak czasem wystarczy przestrzeganie kilku podstawowych reguł.

Uniform z dwóch stron

Spójrzmy na ubiór personelu od strony hotelu. Ważna jest nie tylko jakość i estetyka stroju, lecz również komplementarność jego kroju i stylu, z wystrojem i charakterem hotelu, zachowanie kanonów savoir-vivre, podkreślenie rodzaju służby, do której pracownik należy oraz dostosowanie ubioru do wymogów bezpieczeństwa pracy. Podane powyżej uwagi powinien brać pod uwagę każdy, kto przystępuje do zakupu lub zaprojektowania ubioru personelu. Patrząc na ubiór od strony pracownika, pamiętajmy, że ubranie nie tylko kształtuje wizerunek osoby, ale także zaspakaja potrzebę pokazania jej taką, jaką [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Sylwia Bortniak

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *