W pochodzącej z drugiej połowy XIX w. bydgoskiej kamienicy powstał jeden z najciekawszych, oferujących starannie stylizowane na klasycyzm i secesję wnętrza, hoteli w województwie kujawsko-pomorskim. Jest szansa, że stanie się najbardziej luksusowym obiektem regionu Bydgoszcz należy do tych polskich miast, w których historia nieco „namieszała”. Pierwszy gród bydgoski wybudowano ponoć już w XI w., pierwsza […]
09/2008
09/2008
Jak odliczać media
Marek Piotrowski autor jest prawnikiem, doradcą podatkowym Wiele osób zarządzających obiektami noclegowymi sygnalizuje nam problem z prawidłowym odliczaniem podatku od dostarczanych do obiektów mediów. Dlatego w tym miesiącu chcemy przybliżyć Czytelnikom zasady odliczania podatku VAT z faktur dokumentujących dostawę mediów do hotelu Podstawowym uprawnieniem podatnika w świetle regulacji ustawy z 11 marca 2004 r. o […]
Zainwestować w dobrą podłogę
Budując lub przebudowując obiekt hotelowy, każdy inwestor zastanawia się, jakie materiały wybrać, by były one funkcjonalne, łatwe w konserwacji, tanie w eksploatacji i oczywiście efektowne. Prezentowany poniżej raport powinien ułatwić dokonanie właściwego wyboru Właściciel obiektu noclegowego, który decyduje się na położenie posadzki w nowym budynku lub odnowienie podłóg w już istniejącym, bierze zazwyczaj pod uwagę […]
Jeżeli nie ma cię w internecie – to znaczy, że nie istniejesz
To zdanie robi furorę od kilku lat. W hotelarstwie, na równi z innymi rodzajami usług branży turystycznej – prezentacja internetowa może położyć podwaliny pod sukces ekonomiczny naszego przedsiębiorstwa, a jej brak może być już nie gwoździem, a wręcz wiekiem trumny Jacek Piasta Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych. A także autorem podręczników o […]
Plastikowy pieniądz w hotelu
Terminale umożliwiające gościom płacenie za noclegi kartami płatniczymi, można już znaleźć niemal w każdym hotelu w Polsce. Nic w tym dziwnego, bo obrót bezgotówkowy jest wygodniejszy zarówno dla gościa, jak i dla hotelu. Jest przy tym o kilka procent tańszy i mniej kłopotliwy od przyjmowania pieniędzy, bezpiecznego ich przechowywania czy wreszcie dostarczania do banku w […]
Dyskretna elegancja hotelarzy
Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Jednym z pierwszych wrażeń, które odnoszą osoby wchodzące do hotelu, jest wygląd personelu. I niezależnie od tego, czy są to goście, którzy chcą zatrzymać się w hotelu, goście odbywających się w obiekcie spotkań czy konferencji, klienci kawiarni, dostawcy – zawsze zwracają uwagę na wygląd personelu Mimika, […]
Uczył Marcin Marcina…
Wrzesień, to miesiąc niezmiennie kojarzący się ze szkołą. Wszyscy o tym pamiętamy. Niezależnie od tego z jakimi ta pamięć wiąże się uczuciami. Może to być żal, że wakacje trwały tak krótko, może lekkie uczucie niepokoju, co nas w tym kolejnym roku szkolnym czeka, ale może i radość ze spotkania z kumplami z klasy oraz podjęciem […]
Największe sieci w Polsce
Powyższy tytuł może wydać się zbyt pompatyczny każdemu, kto wnikliwie wczyta się w wyniki przygotowanego przez „Hotelarza” rankingu. Wszak tylko dwie z prezentowanych w nim rodzimych sieci mogłyby się znaleźć wśród 300 największych grup hotelowych świata. Znalazł się wśród nich tylko Orbis, który pozostaje największą w Polsce grupą powiązanych ze sobą kapitałowo hoteli. Rośnie jednak […]
Chcemy stworzyć przydatną i potrzebną dla branży imprezę
– mówi Urszula Potęga, prezes zarządu spółki MT Polska, organizatora m.in. Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Hotelowych WorldHotel oraz Targów Turystycznych TT Warsaw Tour & Travel Rynek turystyczny oraz Ho-Re-Ca jest dla Państwa jako organizatorów imprez targowych jednym z ważniejszych. Co skłoniło firmę do zainteresowania się właśnie tymi segmentami działalności? Odkąd w pełni możemy stanowić część […]
Summary
DISCREET ELEGANCE OF HOTELIER One of the first impression, which has people walked into the hotel is the staff appearance. Independently if it’s guest, who want to accommodate in a hotel, guest from meetings and conferences, café clients and deliverers, they always catch they attention on the staff appearance. (p.20) IF YOU ARE NOT IN […]