B jak Bydgoszcz B jak Bohema

W pochodzącej z drugiej połowy XIX w. bydgoskiej kamienicy powstał jeden z najciekawszych, oferujących starannie stylizowane na klasycyzm i secesję wnętrza, hoteli w województwie kujawsko-pomorskim. Jest szansa, że stanie się najbardziej luksusowym obiektem regionu Bydgoszcz należy do tych polskich miast, w których historia nieco „namieszała”. Pierwszy gród bydgoski wybudowano ponoć już w XI w., pierwsza […]

Czytaj dalej


Wyłóż ściany tkanin

Jednym z czynników kształtujących nastrój obiektu hotelowego jest kolorystyka ścian. Można ją stworzyć poprzez obłożenie ścian tkaninami. Takie możliwości stwarzają okleiny ścienne Wyższość oklein nad tapetami Okleiny kontraktowe (ang. wallcovering) to produkt z przeznaczeniem do budynków użyteczności publicznej, w tym hoteli, gdzie ściany narażone są na brudzenie, uderzenia itp., gdzie materiał ma przez lata sprawdzić […]

Czytaj dalej


Wygodnie pobrodzić w brodziku

Jednym z tzw. elementów krytycznych w hotelowej łazience, wyposażonej w prysznic, jest brodzik. Źle skonstruowany i źle dobrany może trwale zepsuć wrażenia z pobytu gościa w hotelu. No bo, jeśli będzie zbyt śliski, jeśli woda zamiast odpływać będzie w nim stała, to… Producenci łazienkowego wyposażenia oferują hotelom szeroką gamę produktów: są więc brodziki głębokie, płytkie, […]

Czytaj dalej


Jak odliczać media

Marek Piotrowski autor jest prawnikiem, doradcą podatkowym Wiele osób zarządzających obiektami noclegowymi sygnalizuje nam problem z prawidłowym odliczaniem podatku od dostarczanych do obiektów mediów. Dlatego w tym miesiącu chcemy przybliżyć Czytelnikom zasady odliczania podatku VAT z faktur dokumentujących dostawę mediów do hotelu Podstawowym uprawnieniem podatnika w świetle regulacji ustawy z 11 marca 2004 r. o […]

Czytaj dalej


Zainwestować w dobrą podłogę

Budując lub przebudowując obiekt hotelowy, każdy inwestor zastanawia się, jakie materiały wybrać, by były one funkcjonalne, łatwe w konserwacji, tanie w eksploatacji i oczywiście efektowne. Prezentowany poniżej raport powinien ułatwić dokonanie właściwego wyboru Właściciel obiektu noclegowego, który decyduje się na położenie posadzki w nowym budynku lub odnowienie podłóg w już istniejącym, bierze zazwyczaj pod uwagę […]

Czytaj dalej


Jeżeli nie ma cię w internecie – to znaczy, że nie istniejesz

To zdanie robi furorę od kilku lat. W hotelarstwie, na równi z innymi rodzajami usług branży turystycznej – prezentacja internetowa może położyć podwaliny pod sukces ekonomiczny naszego przedsiębiorstwa, a jej brak może być już nie gwoździem, a wręcz wiekiem trumny Jacek Piasta Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych. A także autorem podręczników o […]

Czytaj dalej


Plastikowy pieniądz w hotelu

Terminale umożliwiające gościom płacenie za noclegi kartami płatniczymi, można już znaleźć niemal w każdym hotelu w Polsce. Nic w tym dziwnego, bo obrót bezgotówkowy jest wygodniejszy zarówno dla gościa, jak i dla hotelu. Jest przy tym o kilka procent tańszy i mniej kłopotliwy od przyjmowania pieniędzy, bezpiecznego ich przechowywania czy wreszcie dostarczania do banku w […]

Czytaj dalej


Dyskretna elegancja hotelarzy

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Jednym z pierwszych wrażeń, które odnoszą osoby wchodzące do hotelu, jest wygląd personelu. I niezależnie od tego, czy są to goście, którzy chcą zatrzymać się w hotelu, goście odbywających się w obiekcie spotkań czy konferencji, klienci kawiarni, dostawcy – zawsze zwracają uwagę na wygląd personelu Mimika, […]

Czytaj dalej


Uczył Marcin Marcina…

Wrzesień, to miesiąc niezmiennie kojarzący się ze szkołą. Wszyscy o tym pamiętamy. Niezależnie od tego z jakimi ta pamięć wiąże się uczuciami. Może to być żal, że wakacje trwały tak krótko, może lekkie uczucie niepokoju, co nas w tym kolejnym roku szkolnym czeka, ale może i radość ze spotkania z kumplami z klasy oraz podjęciem […]

Czytaj dalej


Największe sieci w Polsce

Powyższy tytuł może wydać się zbyt pompatyczny każdemu, kto wnikliwie wczyta się w wyniki przygotowanego przez „Hotelarza” rankingu. Wszak tylko dwie z prezentowanych w nim rodzimych sieci mogłyby się znaleźć wśród 300 największych grup hotelowych świata. Znalazł się wśród nich tylko Orbis, który pozostaje największą w Polsce grupą powiązanych ze sobą kapitałowo hoteli. Rośnie jednak […]

Czytaj dalej