B jak Bydgoszcz B jak Bohema

W pochodzącej z drugiej połowy XIX w. bydgoskiej kamienicy powstał jeden z najciekawszych, oferujących starannie stylizowane na klasycyzm i secesję wnętrza, hoteli w województwie kujawsko-pomorskim. Jest szansa, że stanie się najbardziej luksusowym obiektem regionu Bydgoszcz należy do tych polskich miast, w których historia nieco „namieszała”. Pierwszy gród bydgoski wybudowano ponoć już w XI w., pierwsza […]

Czytaj dalej


Plastikowy pieniądz w hotelu

Terminale umożliwiające gościom płacenie za noclegi kartami płatniczymi, można już znaleźć niemal w każdym hotelu w Polsce. Nic w tym dziwnego, bo obrót bezgotówkowy jest wygodniejszy zarówno dla gościa, jak i dla hotelu. Jest przy tym o kilka procent tańszy i mniej kłopotliwy od przyjmowania pieniędzy, bezpiecznego ich przechowywania czy wreszcie dostarczania do banku w […]

Czytaj dalej


Dyskretna elegancja hotelarzy

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Jednym z pierwszych wrażeń, które odnoszą osoby wchodzące do hotelu, jest wygląd personelu. I niezależnie od tego, czy są to goście, którzy chcą zatrzymać się w hotelu, goście odbywających się w obiekcie spotkań czy konferencji, klienci kawiarni, dostawcy – zawsze zwracają uwagę na wygląd personelu Mimika, […]

Czytaj dalej


Uczył Marcin Marcina…

Wrzesień, to miesiąc niezmiennie kojarzący się ze szkołą. Wszyscy o tym pamiętamy. Niezależnie od tego z jakimi ta pamięć wiąże się uczuciami. Może to być żal, że wakacje trwały tak krótko, może lekkie uczucie niepokoju, co nas w tym kolejnym roku szkolnym czeka, ale może i radość ze spotkania z kumplami z klasy oraz podjęciem […]

Czytaj dalej


Największe sieci w Polsce

Powyższy tytuł może wydać się zbyt pompatyczny każdemu, kto wnikliwie wczyta się w wyniki przygotowanego przez „Hotelarza” rankingu. Wszak tylko dwie z prezentowanych w nim rodzimych sieci mogłyby się znaleźć wśród 300 największych grup hotelowych świata. Znalazł się wśród nich tylko Orbis, który pozostaje największą w Polsce grupą powiązanych ze sobą kapitałowo hoteli. Rośnie jednak […]

Czytaj dalej


Chcemy stworzyć przydatną i potrzebną dla branży imprezę

– mówi Urszula Potęga, prezes zarządu spółki MT Polska, organizatora m.in. Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Hotelowych WorldHotel oraz Targów Turystycznych TT Warsaw Tour & Travel Rynek turystyczny oraz Ho-Re-Ca jest dla Państwa jako organizatorów imprez targowych jednym z ważniejszych. Co skłoniło firmę do zainteresowania się właśnie tymi segmentami działalności? Odkąd w pełni możemy stanowić część […]

Czytaj dalej


Summary

DISCREET ELEGANCE OF HOTELIER One of the first impression, which has people walked into the hotel is the staff appearance. Independently if it’s guest, who want to accommodate in a hotel, guest from meetings and conferences, café clients and deliverers, they always catch they attention on the staff appearance. (p.20) IF YOU ARE NOT IN […]

Czytaj dalej


Przychodzi absolwent do hotelu

Wojciech Łopaciński Autor jest dyrektorem hotelu Filmar, prezesem TCB Copernicus, wiceprzewodniczącym Rady ds. Rozwoju Turystyki Biznesowej Województwa Kujawsko-Pomorskiego Przychodzi absolwent szkoły hotelarskiej do pracy w trzygwiazdkowym hotelu Filmar. Na dyplomie znajdujemy oceny celujące. Praktyki zawodowe, odbyte w innych obiektach ukończone z powodzeniem. Gdy jednak zaczynamy już rozmawiać o konkretach, to ta pierwsza aura super wyszkolonego […]

Czytaj dalej


Najbardziej czarny rynek

Dzień bez małej czarnej, to dla wielu osób dzień stracony. Hotele w rozmaity sposób podchodzą do zaspokojenia kawowych potrzeb swych gości. W wielu obiektach mogą oni rozpocząć dzień, sami przyrządzając sobie napój, korzystając z umieszczonych w pokojach zestawów kawowo-herbacianych. W innych przez całą dobę mogą zamówić do numeru swój ulubiony orzeźwiający napój Wędrując wczesnym letnim […]

Czytaj dalej


Zanim podamy kawę

W pracy czy w domu Polacy coraz częściej przyzwyczajają się do picia kawy w kubkach. Warto mieć w ofercie i takie rozwiązanie, jednak warto również podtrzymywać i propagować tradycję podawania kawy w naczyniach specjalnie do tego przeznaczonych Elementem niezbędnym przy podawaniu kawy jest łyżeczka. Zgodnie z zasadami savoir-vivre, służy ona wyłącznie do mieszania zimnych i […]

Czytaj dalej