B jak Bydgoszcz B jak Bohema

W pochodzącej z drugiej połowy XIX w. bydgoskiej kamienicy powstał jeden z najciekawszych, oferujących starannie stylizowane na klasycyzm i secesję wnętrza, hoteli w województwie kujawsko-pomorskim. Jest szansa, że stanie się najbardziej luksusowym obiektem regionu Bydgoszcz należy do tych polskich miast, w których historia nieco „namieszała”. Pierwszy gród bydgoski wybudowano ponoć już w XI w., pierwsza […]

Czytaj dalej


Jak odliczać media

Marek Piotrowski autor jest prawnikiem, doradcą podatkowym Wiele osób zarządzających obiektami noclegowymi sygnalizuje nam problem z prawidłowym odliczaniem podatku od dostarczanych do obiektów mediów. Dlatego w tym miesiącu chcemy przybliżyć Czytelnikom zasady odliczania podatku VAT z faktur dokumentujących dostawę mediów do hotelu Podstawowym uprawnieniem podatnika w świetle regulacji ustawy z 11 marca 2004 r. o […]

Czytaj dalej


Zainwestować w dobrą podłogę

Budując lub przebudowując obiekt hotelowy, każdy inwestor zastanawia się, jakie materiały wybrać, by były one funkcjonalne, łatwe w konserwacji, tanie w eksploatacji i oczywiście efektowne. Prezentowany poniżej raport powinien ułatwić dokonanie właściwego wyboru Właściciel obiektu noclegowego, który decyduje się na położenie posadzki w nowym budynku lub odnowienie podłóg w już istniejącym, bierze zazwyczaj pod uwagę […]

Czytaj dalej


Jeżeli nie ma cię w internecie – to znaczy, że nie istniejesz

To zdanie robi furorę od kilku lat. W hotelarstwie, na równi z innymi rodzajami usług branży turystycznej – prezentacja internetowa może położyć podwaliny pod sukces ekonomiczny naszego przedsiębiorstwa, a jej brak może być już nie gwoździem, a wręcz wiekiem trumny Jacek Piasta Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych. A także autorem podręczników o […]

Czytaj dalej


Plastikowy pieniądz w hotelu

Terminale umożliwiające gościom płacenie za noclegi kartami płatniczymi, można już znaleźć niemal w każdym hotelu w Polsce. Nic w tym dziwnego, bo obrót bezgotówkowy jest wygodniejszy zarówno dla gościa, jak i dla hotelu. Jest przy tym o kilka procent tańszy i mniej kłopotliwy od przyjmowania pieniędzy, bezpiecznego ich przechowywania czy wreszcie dostarczania do banku w […]

Czytaj dalej


Dyskretna elegancja hotelarzy

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Jednym z pierwszych wrażeń, które odnoszą osoby wchodzące do hotelu, jest wygląd personelu. I niezależnie od tego, czy są to goście, którzy chcą zatrzymać się w hotelu, goście odbywających się w obiekcie spotkań czy konferencji, klienci kawiarni, dostawcy – zawsze zwracają uwagę na wygląd personelu Mimika, […]

Czytaj dalej


Uczył Marcin Marcina…

Wrzesień, to miesiąc niezmiennie kojarzący się ze szkołą. Wszyscy o tym pamiętamy. Niezależnie od tego z jakimi ta pamięć wiąże się uczuciami. Może to być żal, że wakacje trwały tak krótko, może lekkie uczucie niepokoju, co nas w tym kolejnym roku szkolnym czeka, ale może i radość ze spotkania z kumplami z klasy oraz podjęciem […]

Czytaj dalej


Największe sieci w Polsce

Powyższy tytuł może wydać się zbyt pompatyczny każdemu, kto wnikliwie wczyta się w wyniki przygotowanego przez „Hotelarza” rankingu. Wszak tylko dwie z prezentowanych w nim rodzimych sieci mogłyby się znaleźć wśród 300 największych grup hotelowych świata. Znalazł się wśród nich tylko Orbis, który pozostaje największą w Polsce grupą powiązanych ze sobą kapitałowo hoteli. Rośnie jednak […]

Czytaj dalej


Chcemy stworzyć przydatną i potrzebną dla branży imprezę

– mówi Urszula Potęga, prezes zarządu spółki MT Polska, organizatora m.in. Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Hotelowych WorldHotel oraz Targów Turystycznych TT Warsaw Tour & Travel Rynek turystyczny oraz Ho-Re-Ca jest dla Państwa jako organizatorów imprez targowych jednym z ważniejszych. Co skłoniło firmę do zainteresowania się właśnie tymi segmentami działalności? Odkąd w pełni możemy stanowić część […]

Czytaj dalej


Summary

DISCREET ELEGANCE OF HOTELIER One of the first impression, which has people walked into the hotel is the staff appearance. Independently if it’s guest, who want to accommodate in a hotel, guest from meetings and conferences, café clients and deliverers, they always catch they attention on the staff appearance. (p.20) IF YOU ARE NOT IN […]

Czytaj dalej