B jak Bydgoszcz B jak Bohema

W pochodzącej z drugiej połowy XIX w. bydgoskiej kamienicy powstał jeden z najciekawszych, oferujących starannie stylizowane na klasycyzm i secesję wnętrza, hoteli w województwie kujawsko-pomorskim. Jest szansa, że stanie się najbardziej luksusowym obiektem regionu Bydgoszcz należy do tych polskich miast, w których historia nieco „namieszała”. Pierwszy gród bydgoski wybudowano ponoć już w XI w., pierwsza […]

Czytaj dalej


Dach nad basenem

Urządzanie ośrodków SPA pod gołym niebem, jak na razie, nie stało się w Polsce czymś powszechnym. Właściciele obiektów noclegowych wolą kusić gości nawiązującym do antyku wystrojem wnętrz lub ich luksusem. Często zapomina się jednak, że w ideę SPA jest wpisany kontakt z naturą Tworzenie ośrodków SPA stało się modne wśród obiektów noclegowych. Wielu inwestorów, czy […]

Czytaj dalej


Sposób na całoroczny ogródek

Sezon dla ogródków gastronomicznych w Polsce trwa zwykle ok. 5 miesięcy. Tymczasem w wielu miastach europejskich – także tych zlokalizowanych w naszej strefie klimatycznej – sezon ogródkowy trwa o wiele dłużej. Przykładów nie trzeba szukać daleko – w czeskiej Pradze nawet w październiku ogródki restauracyjne tętnią życiem do późnego wieczora. Na Lazurowym Wybrzeżu, w Cannes […]

Czytaj dalej


Bezpieczna wizyta w SPA

Wizyta w centrum SPA ma sprawić, że gość poczuje się lepiej, odniesie wrażenie, że jest młodszy, piękniejszy, zdrowszy. Jednak nie zawsze tak się dzieje. Czasami zdarza się, że użycie podczas zabiegów nieodpowiednich kosmetyków doprowadza do efektu przeciwnego: u klienta hotelowego centrum SPA pojawiły się objawy alergii, co – siłą rzeczy – powoduje iż jest on […]

Czytaj dalej


Zapach tworzy wizerunek SPA

Pytanie, co zrobić, by ośrodek SPA kojarzył się z oazą piękna, spokoju miejscem, gdzie można odnaleźć harmonię ciała i duszy, zadaje sobie wielu właścicieli, menedżerów, osób zarządzających centrami urody i wypoczynku Na tworzenie wizerunku ośrodka SPA składa się kilka podstawowych elementów: innowacyjność, oryginalność, personel (wykształcenie, kultura osobista), jakość kosmetyków, na bazie których wykonywane są zabiegi, […]

Czytaj dalej


Wyłóż ściany tkanin

Jednym z czynników kształtujących nastrój obiektu hotelowego jest kolorystyka ścian. Można ją stworzyć poprzez obłożenie ścian tkaninami. Takie możliwości stwarzają okleiny ścienne Wyższość oklein nad tapetami Okleiny kontraktowe (ang. wallcovering) to produkt z przeznaczeniem do budynków użyteczności publicznej, w tym hoteli, gdzie ściany narażone są na brudzenie, uderzenia itp., gdzie materiał ma przez lata sprawdzić […]

Czytaj dalej


Wygodnie pobrodzić w brodziku

Jednym z tzw. elementów krytycznych w hotelowej łazience, wyposażonej w prysznic, jest brodzik. Źle skonstruowany i źle dobrany może trwale zepsuć wrażenia z pobytu gościa w hotelu. No bo, jeśli będzie zbyt śliski, jeśli woda zamiast odpływać będzie w nim stała, to… Producenci łazienkowego wyposażenia oferują hotelom szeroką gamę produktów: są więc brodziki głębokie, płytkie, […]

Czytaj dalej


Jak odliczać media

Marek Piotrowski autor jest prawnikiem, doradcą podatkowym Wiele osób zarządzających obiektami noclegowymi sygnalizuje nam problem z prawidłowym odliczaniem podatku od dostarczanych do obiektów mediów. Dlatego w tym miesiącu chcemy przybliżyć Czytelnikom zasady odliczania podatku VAT z faktur dokumentujących dostawę mediów do hotelu Podstawowym uprawnieniem podatnika w świetle regulacji ustawy z 11 marca 2004 r. o […]

Czytaj dalej


Zainwestować w dobrą podłogę

Budując lub przebudowując obiekt hotelowy, każdy inwestor zastanawia się, jakie materiały wybrać, by były one funkcjonalne, łatwe w konserwacji, tanie w eksploatacji i oczywiście efektowne. Prezentowany poniżej raport powinien ułatwić dokonanie właściwego wyboru Właściciel obiektu noclegowego, który decyduje się na położenie posadzki w nowym budynku lub odnowienie podłóg w już istniejącym, bierze zazwyczaj pod uwagę […]

Czytaj dalej


Jeżeli nie ma cię w internecie – to znaczy, że nie istniejesz

To zdanie robi furorę od kilku lat. W hotelarstwie, na równi z innymi rodzajami usług branży turystycznej – prezentacja internetowa może położyć podwaliny pod sukces ekonomiczny naszego przedsiębiorstwa, a jej brak może być już nie gwoździem, a wręcz wiekiem trumny Jacek Piasta Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych. A także autorem podręczników o […]

Czytaj dalej