Jak dobrze istnieć w internecie

ht_2008_10-22.jpgJacek Piasta
Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych.
A także autorem podręczników o marketingu w hotelarstwie,
m.in. "Marketing w hotelarstwie. Podręcznik praktyczny".


W poprzednim numerze pisałem o hotelowych witrynach internetowych, a w zasadzie o ścieżkach, jakimi nasi potencjalni klienci mogą podążać, poszukując noclegu. Podniosłem kwestię różnych portali, niekoniecznie branżowych. Dziś - zgodnie z obietnicą - będzie o przygotowaniu dobrej strony www hotelu

Przeglądając internet a właściwie strony www hoteli doznaje się skrajnych wrażeń. Od szacunku i uznania dla profesjonalnie przygotowanych witryn, czytelnych i logicznych w nawigowaniu, po przedziwne wytwory mniej lub bardziej amatorskich pomysłów na to, jak taka strona powinna wyglądać i co zawierać.


Pomóżcie zlokalizować obiekt

Szukając hotelu np. w Gdańsku na równi z tym jak wyglądają pokoje, hotel i np. sala konferencyjna, będziemy chcieli wiedzieć, gdzie ów hotel się znajduje. Zatem zakładka "Lokalizacja", czy "Gdzie jesteśmy?" - należy do najważniejszych. W zakładce tej powinna znaleźć się dokładna mapka (można już dzisiaj posiłkować się mapkami zewnętrznych dostawców) oraz informacje o dystansach od kluczowych punktów miasta (centrum, dworce, porty, centrum konferencyjne, hala targowa itp.) oraz koordynaty GPS, przydatne każdemu, kto ma nawigację samochodową.

Tymczasem wciąż wiele hoteli, moteli, pensjonatów ogranicza się do zakładki "Kontakt", gdzie znajdują się dane adresowe i numer telefonu. To zbyt mało. Mapa i to dokładna - jest koniecznością, ponieważ pomaga podjąć decyzję wielu klientom. Po wydrukowaniu powinna także pomóc w dojechaniu do hotelu - musi być tak dokładna jak dobry plan miasta. Ranga zakładki "Lokalizacja" rośnie, wraz ze wzrostem konkurencyjności na rynku.

W mieście, w którym jest wiele dobrych hoteli 3-gwiazdkowych - to właśnie położenie hotelu (i dobry, ciekawy opis) może przesądzić o wyborze przez potencjalnego gościa. W regionach atrakcyjnych turystycznie trzeba jeszcze bardziej zaangażować się w opis lokalizacji. Mapa Polski z zaznaczonym punktem, gdzie znajduje się miejscowość - może być odkryciem dla wielu Polaków. To pierwsza mapa, jaką powinno się zamieścić w zakładce "Lokalizacja". Kolejna winna pokazywać np. powiat czy teren gminy, a dopiero potem - położenie obiektu hotelowego. Może kogoś urzeknie okolica? Otoczenie? Może położenie geograficzne przesądzi o tym, że zdecyduje się przyjechać z rodziną lub przywieść pracowników firmy?


Pokażcie, co macie

Poza "Lokalizacją" nie może zabraknąć zakładek kluczowych dla obiektu hotelowego:
  • "HOTEL" a w niej: "Pokoje",
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *