Akademia personelu i marketingu

Kolejne szkolenie z cyklu „Dobry marketing i dobry personel”, prowadzone w ramach Akademii Hotelarza odbyło się 23 października w siedzibie redakcji Hotelarza, w budynku Dominanta Praska w Warszawie. Poszczególne bloki tematyczne prowadzili Sylwia Bortniak i Jacek Piasta, doświadczeni hotelarze, doradcy, szkoleniowcy, a przy tym stali współpracownicy redakcji. Wprawdzie szkolenie rozpoczęło się pechowym opóźnieniem spowodowanym przede […]

Czytaj dalej


Inwestowanie w przyszłość

W dniach 16–18 października br. w Poznaniu odbyła się jubileuszowa 10. edycja targów wyposażenia hoteli  Invest Hotel 2008. Na powierzchni ekspozycyjnej ponad 6000 mkw. swoją ofertę zaprezentowało prawie 200 firm z 6 krajów. W ciągu dwóch pierwszych dni  przeznaczonych dla profesjonalistów odbyło się kilkadziesiąt konferencji, prezentacji, seminariów dla przedstawicieli branży Targi odbywały się równolegle z […]

Czytaj dalej


Atakują międzynarodowe marki

Na polskim rynku pojawia się coraz więcej marek należących do grup hotelowych o międzynarodowym zasięgu. To proces nieuchronnie związany z globalizacją, otwarciem naszego kraju na świat i oczekiwaniem na coraz większą liczbę biznesmenów i turystów przyjeżdżających z zagranicy Na świecie działa ponad tysiąc grup hotelowych posiadających więcej niż kilka obiektów. W ramach tych grup, czy […]

Czytaj dalej


Kazimierz z Rubinsteinem

Kazimierz, założone w XIV wieku miasto żydowskie, jest dziś integralną częścią Krakowa. Po latach zapomnienia, obracania się w ruinę kolejnych zabytków, stał się atrakcją turystyczną, której funkcjonowanie wymaga powstania wielu restauracji i hoteli. Jednym z nich jest Rubinstein Kraków to miasto, które ma najwięcej hoteli w Polsce. Kraków, to też miasto, które ma najwięcej ładnych […]

Czytaj dalej


Pantheon w Krakowie

W Krakowie przy ul. Nowohuckiej rozpoczęto budowę hotelu Pantheon. Obiekt, który ma mieć standard czterech gwiazdek, zaoferuje 170 miejsc noclegowych w 79 pokojach i 3 apartamentach. Hotel będzie składał się z dwóch trzykondygnacyjnych skrzydeł połączonych wewnętrznym pasażem o szklanym dachu. W jednym skrzydle pokoje będą urządzone w stylu klasycznym, w drugim – w stylu nowoczesnym. […]

Czytaj dalej


Hotel z sołtysem w tle

Zdecydowanej większości Polaków położone w województwie świętokrzyskim miasto Wąchock kojarzy się z dowcipami o sołtysie. Na pierwszy rzut oka lokalizowanie hotelu w takim miejscu może wydawać się… śmieszne. Jednak ktokolwiek choć trochę zna Wąchock i jego historię, wcale nie musi pomyśleć, że to nowy kawał Dowcipy o wąchockim sołtysie wymyśliła propagandowa część służby bezpieczeństwa PRL. […]

Czytaj dalej


Jak dobrze istnieć w internecie

Jacek Piasta Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych. A także autorem podręczników o marketingu w hotelarstwie, m.in. „Marketing w hotelarstwie. Podręcznik praktyczny”. W poprzednim numerze pisałem o hotelowych witrynach internetowych, a w zasadzie o ścieżkach, jakimi nasi potencjalni klienci mogą podążać, poszukując noclegu. Podniosłem kwestię różnych portali, niekoniecznie branżowych. Dziś – zgodnie z […]

Czytaj dalej


Dary natury w SPA

Ośrodki SPA&Wellness nierozłącznie kojarzą, a przynajmniej powinny kojarzyć się, z naturą. Woda i kosmetyki z naturalnych składników są tym, co w połączeniu z magią otoczenia, z przyrodą powinno zapewnić gościom prawdziwy relaks. Wykorzystując własną inwencję i dary natury otaczającej ośrodek, możemy w tani i oryginalny sposób urozmaicić jego program i zwiększyć atrakcyjność Jak wykorzystać dobra […]

Czytaj dalej


Waldorf-Astoria wchodzi do Europy

Pierwszym hotelem marki Waldorf-Astoria w Europie ma zostać obecny Hotel Hilton Cavalieri w Rzymie, wynika z informacji magazynu Hotels. 45-letni budynek mieszczący 370 pokoi, który położony jest w dużym parku, zostanie zmodernizowany (otrzyma m.in. trzeci basen). Pod należącą do sieci Hilton marką Waldorff-Astoria funkcjonuje obecnie pięć obiektów: cztery w Stanach Zjednoczonych i jeden w Arabii […]

Czytaj dalej


Stracić na gastronomii

Wielu właścicieli i operatorów hoteli ma problem z gastronomiczną częścią działalności. Zgodnie z przepisami – a i logiką prowadzenia interesu – gastronomia powinna w określonych obiektach być. I jest. Tylko że w wielu wypadkach trzeba do niej dokładać z działalności noclegowej, rzadziej bilans wychodzi na zero. Najtrudniej zaś na hotelowej restauracji przyzwoicie zarobić Prawo do […]

Czytaj dalej