Akademia personelu i marketingu

Kolejne szkolenie z cyklu „Dobry marketing i dobry personel”, prowadzone w ramach Akademii Hotelarza odbyło się 23 października w siedzibie redakcji Hotelarza, w budynku Dominanta Praska w Warszawie. Poszczególne bloki tematyczne prowadzili Sylwia Bortniak i Jacek Piasta, doświadczeni hotelarze, doradcy, szkoleniowcy, a przy tym stali współpracownicy redakcji. Wprawdzie szkolenie rozpoczęło się pechowym opóźnieniem spowodowanym przede […]

Czytaj dalej


Inwestowanie w przyszłość

W dniach 16–18 października br. w Poznaniu odbyła się jubileuszowa 10. edycja targów wyposażenia hoteli  Invest Hotel 2008. Na powierzchni ekspozycyjnej ponad 6000 mkw. swoją ofertę zaprezentowało prawie 200 firm z 6 krajów. W ciągu dwóch pierwszych dni  przeznaczonych dla profesjonalistów odbyło się kilkadziesiąt konferencji, prezentacji, seminariów dla przedstawicieli branży Targi odbywały się równolegle z […]

Czytaj dalej


Atakują międzynarodowe marki

Na polskim rynku pojawia się coraz więcej marek należących do grup hotelowych o międzynarodowym zasięgu. To proces nieuchronnie związany z globalizacją, otwarciem naszego kraju na świat i oczekiwaniem na coraz większą liczbę biznesmenów i turystów przyjeżdżających z zagranicy Na świecie działa ponad tysiąc grup hotelowych posiadających więcej niż kilka obiektów. W ramach tych grup, czy […]

Czytaj dalej


Kazimierz z Rubinsteinem

Kazimierz, założone w XIV wieku miasto żydowskie, jest dziś integralną częścią Krakowa. Po latach zapomnienia, obracania się w ruinę kolejnych zabytków, stał się atrakcją turystyczną, której funkcjonowanie wymaga powstania wielu restauracji i hoteli. Jednym z nich jest Rubinstein Kraków to miasto, które ma najwięcej hoteli w Polsce. Kraków, to też miasto, które ma najwięcej ładnych […]

Czytaj dalej


Sposób na ogrzanie pokoju

Czy jest jakaś jeden sposób, jedna technologia, która dominuje w ogrzewaniu hoteli? Zdecydowanie nie. Hotele miejskie częściej korzystają z publicznej sieci ciepłowniczej niż z własnego źródła ciepła, jakim jest kotłownia. W obiektach noclegowych położonych poza terenami zurbanizowanymi, dominują kotłownie. W przypadku kotłowni coraz rzadziej (i to z reguły w obiektach starszych) możemy spotkać kotłownie węglowe. […]

Czytaj dalej


Wystarczy miejsc na Euro

Miejsc w hotelach dla gości Euro 2012 powinno być pod dostatkiem, wynika z najnowszego raportu firmy konsultingowej Cushman&Wakefield (C&W). Z danych C&W wynika, że w połowie tego roku trakcie budowy i modernizacji było ok. 180 hoteli, zaś kolejnych 200 – w fazie planowania. Wszystkie miałyby być gotowe najpóźniej w 2012 roku. Przybyłoby ok. 20 tys. […]

Czytaj dalej


Spotkania prasowe – czyli jak zaskoczyć dziennikarzy

Agnieszka Róg-Skrzyniarz PR & communication manager Starwood Hotels&Resorts na Polskę Dobry PR-owiec wie, że należy stale podtrzymywać kontakty z dziennikarzami i regularnie organizować spotkania prasowe, aby nie dać zapomnieć mediom o ofercie swojego hotelu. Jednak, by te spotkania były atrakcyjne i dziennikarze chcieli w nich brać udział, musimy mieć oryginalny pomysł, zaoferować nie tylko bieżące […]

Czytaj dalej


„Strzecha” za 2,7 mln zł

Ostatniego dnia września spółka turystyczno-hotelarska Interferie SA sfinalizowała transakcję sprzedaży domu wypoczynkowego „Górnicza Strzecha” mieszczącego się w Szklarskiej Porębie. Nowy właściciel zapłacił za ośrodek 2,7 mln zł netto. Dom wypoczynkowy sprzedano za kwotę o 400 tys. zł większą, niż wynosiła cena wywoławcza. Do przetargu zgłosiło się dwóch oferentów, z których spółka wybrała proponującego najkorzystniejszą cenę. […]

Czytaj dalej


Package tour a VAT

Marek Piotrowski Autor jest prawnikiem, doradcą podatkowym Czy kupowanie śniadania i innych posiłków od zewnętrznego podmiotu tworzy wraz z usługą świadczoną bezpośrednio przez hotel tzw. package tour, zapytał redakcję Czytelnik. Wiedząc, że problem doliczania VAT od nabytych usług gastronomicznych dotyczy wielu hoteli, poprosiliśmy o wyjaśnienie specjalistę Regulacja wyrażona art. 86 ust. 1 ustawy z 11 […]

Czytaj dalej


Nowy wiceszef Westina

Zastępcą dyrektora generalnego hotelu The Westin Warsaw został Artur Zymerman. Zymerman pracę w hotelarstwie rozpoczynał w 1993 roku w warszawskim hotelu Mercure. Do jego kluczowych obowiązków będzie należało nadzorowanie pracy działów operacyjnych hotelu m.in. gastronomii, recepcji, Westin Service Express i innych. Przez szereg lat był związany z hotelem Le Meridien Bristol, należącym do sieci Starwood […]

Czytaj dalej