Spotkania prasowe – czyli jak zaskoczyć dziennikarzy

ht_2008_10-3.jpgAgnieszka Róg-Skrzyniarz PR & communication
manager Starwood Hotels&Resorts na Polskę


Dobry PR-owiec wie, że należy stale podtrzymywać kontakty z dziennikarzami i regularnie organizować spotkania prasowe, aby nie dać zapomnieć mediom o ofercie swojego hotelu. Jednak, by te spotkania były atrakcyjne i dziennikarze chcieli w nich brać udział, musimy mieć oryginalny pomysł, zaoferować nie tylko bieżące informacje, ale również zabawę. Jeżeli połączymy te dwa elementy, możemy liczyć na sukces.


Istnieje kilka rodzajów spotkań prasowych i każde z nich dostosowane jest do komunikatu, jakim chcemy się z mediami podzielić. Najbardziej formalnym spotkaniem są oczywiście konferencje prasowe, które organizujemy, pod warunkiem, że mamy tzw. newsa, czyli przełomową dla firmy wiadomość. Kolejny typ spotkań z mediami, to spotkania prasowe lub tzw. press briefingi, które odbywają się w znacznie bardziej luźnej formie, zazwyczaj przy lunchu czy śniadaniu. Ich celem jest podzielenie się opinią firmy na dany temat lub przypomnienie o jej ofercie.

I ostatni rodzaj imprez dla dziennikarzy to wyjazdy prasowe. Zazwyczaj w takich przypadkach firma chce pokazać kluczowym dziennikarzom jej międzynarodową ofertę lub zintegrować dziennikarzy z danego regionu. Obecna rzeczywistość, w której muszą działać specjaliści do spraw public relations jest znacznie bardziej wymagająca niż jeszcze pięć lat temu. Redakcje są coraz mniejsze, dziennikarze bardziej zajęci, a w związku z tym frekwencja na spotkaniach prasowych coraz niższa. Co zatem zrobić, aby sala konferncyjna nie świeciła pustkami? Na szczęście jest na to sposób - trzeba zaskoczyć dziennikarza, ale przede wszystkim dostosować spotkanie do jego potrzeb.


Kreatywność p [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *