Stracić na gastronomii

Autor: Maksymilian Branch
Wielu właścicieli i operatorów hoteli ma problem z gastronomiczną częścią działalności. Zgodnie z przepisami - a i logiką prowadzenia interesu - gastronomia powinna w określonych obiektach być. I jest. Tylko że w wielu wypadkach trzeba do niej dokładać z działalności noclegowej, rzadziej bilans wychodzi na zero. Najtrudniej zaś na hotelowej restauracji przyzwoicie zarobić


Prawo do otrzymywania śniadań przysługuje każdemu gościowi obiektu mieniącego się hotelem. Z hotelowej kawiarni może korzystać gość hotelu każdej kategorii z wyjątkiem jednej gwiazdki. Natomiast możliwość skorzystania z hotelowej restauracji mają osoby przebywające w obiektach o standardzie od 3 do 5 gwiazdek. Z pewnym wyjątkiem.

Hotele (również i motele) o standardzie trzech gwiazdek nie muszą mieć własnej restauracji, jeśli w odległości 200 metrów od obiektu noclegowego znajduje się tego rodzaju lokal. Utrzymywanie bazy gastronomicznej w hotelach dyktowane jest przez jeden imperatyw: niezależnie od kategorii gość musi dostać w obiekcie śniadanie. Tyle przepisy. Praktyka działalności noclegowej podpowiada, że gościa nie można zbywać, a zatem że powinno to być przyzwoite śniadanie.

A przyzwoite oznacza, że gość powinien mieć do wyboru przynajmniej dwa dania ciepłe (np. jajecznica i parówki), co najmniej trzy rodzaje pieczywa, grzanki, kilka rodzajów serów i [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *