Czego chce gość? Świeżego, pachnącego ręcznika

Rozmowa z Januszem Stankiewiczem z Electrolux Professional i Marcinem Chudeckim ze Skantrade na temat zasad korzystania z własnej pralni w hotelu

Jak optymalizować koszty prania w hotelu?


Nie wszystkie wydatki związane z funkcjonowaniem hotelu należy kalkulować co do grosza, gdyż idąc w tym kierunku można stracić to co jest najważniejsze – lojalnych, powracających gości. Każdy z pewnością miał już tego rodzaju doświadczenie. Jesteśmy w przyzwoitym hotelu, po intensywnym dniu chcemy sie zrelaksować. Trzymamy w dłoniach ręcznik. Ręcznik jest twardy, czasami przetarty i nieprzyjemnie pachnie. Rzutuje to rzecz jasna, na ocenę pobytu, a naturalną konsekwencją tego wydarzenia jest to, że do tego hotelu już nie wracamy. Wielokrotnie właściciele hoteli nie zdają sobie sprawy, że bardzo niska jakość ręczników lub pościeli przynosi im wymierne straty. Nie tylko w postaci niezadowolonych gości, którzy już po raz drugi nie przyjadą, ale również poprzez negatywne recenzje odstraszające potencjalnych nowych gości. Optymalna sytuacja to taka, w której hotel może wysokiej jakości pościel i ręczniki wkalkulować w cenę pokoju akceptowalną przez jego grupę docelową. Koszty jak najbardziej należy analizować na różnych płaszczyznach działalności hotelowej, od jak najbardziej efektywnego wykorzystania osób sprzątających przez koszty prania ręczników po dobór dostawców mediów. Najważniejszy dla hotelu, z naszego punktu widzenia, jest jednak zakup profesjonalnych maszyn pralniczych, które odznaczają się niskim zużyciem energii elektrycznej i wody oraz bezawaryjnością.

Jak ocenić, czy bardziej opłaca się utrzymanie własnej pralni hotelowej, czy korzystanie z usług zewnętrznej?

Istnieje z pewnością kilka czynników, które uniemo [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rozmawiała Anna Patoleta

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *