Jak nie przeinwestować w SPA

Przeinwestowanie to jeden z częstych błędów w zarządzaniu, również przy inwestycjach w hotelowe SPA. Hotelarze decydują się na wybudowanie SPA, które ma zwiększyć atrakcyjność obiektu hotelowego, ale zdarza się im przesadzić z zakupami urządzeń czy z samą koncepcją. Ryzyko w biznesie istnieje zawsze, można jednak spróbować je zminimalizować.



Większość obiektów szuka rozwiązań, które zwiększyłyby obłożenie pokoi hotelowych, rozwiązując wszechobecny w Polsce problem sezonowości. Jednym z takich rozwiązań może być uruchomienie hotelowego SPA. Taka inwestycja jest wprawdzie bardzo kosztochłonna, jednak wielu inwestorów hotelowych podejmuje to ryzyko. I to dobra droga, ponieważ na całym świecie nurt SPA & wellness święci triumfy, a goście poszukują miejsc, które taką infrastrukturę posiadają. Jak więc wygląda zwykle proces inwestycyjny i gdzie pojawiają się błędy?

Aranżacja wnętrz

W pierwszym etapie na deskach projektantów powstaje plan pomieszczeń. Często jest to wynik fantazji inwestora, czasami kopia innych SPA, w których osoby decyzyjne były i uznają je za wzór do naśladowania. Ważną kwestią jest dobór artykułów wykończeniowych do SPA. Tapety, armatura łazienkowa, meble ruchome są istotnym elementem decydującym o wrażeniach przyszłych gości i o wygodzie pracy personelu. Często do tego etapu nie ma większych problemów i z reguły panuje zgodność stanowisk w kwestiach wizualnych. Oczywiście, rodzaj materiałów, jakie zostaną wykorzystane do wykończenia wnętrz, zależy w dużej mierze od zasobności portfela, ale z reguły inwestorzy nie oszczędzają na tym etapie projektu.

Wybór urządzeń

Kolejnym etapem w drodze do otwarcia SPA jest przygotowanie planu jego wyposażenia w bardziej lub mniej specjalistyczne urządzenia do zabiegów. I tuta [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anita Bajdalska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *