Wilgoć w hotelu

Wilgoć w budynku hotelowym zawsze jest poważnym powodem do obaw. Jej obecność niszczy strukturę budynków, powoduje powstawanie grzybów i pleśni, a także zwiększa koszty ponoszone na ogrzewanie. Dodatkowo przebywanie w zawilgoconym budynku może wywołać złe samopoczucie, spadek odporności, bóle głowy oraz choroby układu oddechowego zarówno u gości, jak i personelu.



Na zawilgocenia, a tym samym pojawienie się grzybów i pleśni, najbardziej narażone są hotele mieszczące się w budynkach zabytkowych, które najczęściej nie posiadają izolacji przeciwwodnej, a także hotele i pensjonaty położone w pobliżu źródła wody, czyli nad jeziorem, rzeką czy morzem, ponieważ są one ciągle narażone na jej działanie.

Co powoduje wilgoć?

Wilgoć zwykle występuje w piwnicach i w ścianach na parterach, a nawet do wysokości kilku metrów nad poziomem parteru. Jest wywołana efektem kapilarnym, czyli zdolnością wody do wnikania w ściany i podnoszenia się – w sprzeczności z prawami hydrostatyki i grawitacji – poprzez rurki kapilarne obecne w materiałach tworzących ściany. Wytłumaczeniem tego zjawiska jest złożona interakcja chemiczna i fizyczna, która zachodzi między cząsteczkami wody obecnymi w terenie pod ścianami i obok nich oraz służącymi do budowy ścian materiałami porowatymi, takimi jak cegły, pustaki, bloczki, beton komórkowy itp. Natomiast przyczyną pojawiania się wilgoci w budynku hotelowym są nieprawidłowe wykonanie izolacji przeciwwodnej, np. nieci [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Alberto Corradini

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *