Woda zdrowa

Gość hotelowy zawierza hotelarzom swoje zdrowie w kwestii wody, z której korzysta. Sami hotelarze, szczególnie w centrach SPA, dokładają największych starań, by woda była jak najlepsza. Czy to przygotowując posiłki, napoje czy też pozostawiając zapas wody butelkowanej w pokojach. Zawartość jakich pierwiastków, jaki jej skład powinien być najbardziej optymalny, jakiego wyboru dokonać, by klienci byli i zadowoleni, i zdrowi?


ht_2009_01-46.jpg

Każda reakcja zachodząca w organizmie uwarunkowana jest obecnością wody. Bez niej procesy przemiany materii, reakcje biochemiczne, wchłanianie pożywienia z jelit, odżywianie komórek i wiele innych zachodzących w organizmie procesów nie byłoby możliwe. Jako że nie istnieje możliwość nieograniczonego magazynowania wody, jej niedobór musi być na bieżąco uzupełniany. Dzienne zapotrzebowanie to z reguły 2-2,5 litra (poziom ten jest zdecydowanie wyższy w czasie upałów, w przypadku sportowców i osób pracujących fizycznie).

Decydując się na dany rodzaj wody, należy być świadomym faktu nieistnienia wody naturalnie czystej. Czy to pochodząca z głębi ziemi (czerpana ze studni głębinowych) czy też z powierzchniowych źródeł (rzek, jezior, strumieni), musi być oczyszczana. Rodzaj substancji oraz maksymalny stopień ich zawartości jest określany przez standardy danego kraju, Unię Europejską i Światową Organizację Zdrowia. Poziomy te muszą być rygorystycznie przestrzegane przez dostawców wody pitnej (patrz tabela).


Przy wyborze wody butelkowanej, która znajdzie się w hotelu, należy m.in.: sprawdzić informacje na etykiecie, m.in.: datę ważności, obecność atestu PZH, Ľ skład - bardzo ważna jest niska zawartość azotanów, siarczanów i ewentualnie chloru i sodu, Ľ wybierać wodę w szklanych butelkach, proponować wodę niegazowaną - dwutlenek węgla zwiększa kwasowość wody, a dieta przeciętnego odbiorcy jest
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Ewelina Płońska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *