Świat szkoleń i konferencji

ht_2009_03-25.jpgOstatnimi czasy hotele w Polsce i na świecie przestały być obiektami wchodzącymi tylko i wyłącznie w skład infrastruktury turystycznej, w której świadczyły krótkotrwałe usługi noclegowe. Stały się miejscem, w którym organizowane są seminaria, konferencje i kongresy. Ta sytuacja wymusiła na nich wzbogacenie swojej oferty i skierowanie jej do organizatorów różnorakich spotkań służbowych


Fakt, że organizatorzy konferencji i kongresów wynajmują powierzchnie hotelowe pod swoje potrzeby, spowodował, że właściciele hotelów musieli zrobić wszystko, aby liczni goście przybywający na konferencje byli zadowoleni ze świadczonych usługi i korzystali z nich jeszcze częściej. Tym sposobem popyt na wynajem hoteli pod cele konferencyjne sprawił, że hotelarze zostali zmuszeni do bardzo szybkiego zmieniania wystroju swoich pomieszczeń, w zależności od odbywającego się w nim spotkania i dostosowania oferty do potrzeb rynku.


Dobrze przygotowana konferencja

Podczas konferencji, seminarium czy kongresu bardzo ważne są warunki, które muszą być spełnione, aby uczestnicy byli zadowoleni i wyszli usatysfakcjonowani ze spotkania. W związku z powyższym w każdym hotelu, który chce organizować spotkania biznesowe, potrzebna jest dobrze zaprojektowana i wyposażona sala konferencyjna.

Wyposażenie takiej sali powinno zawierać zestaw środków audiowizualnych dających możliwość korzystania w trakcie wykładów z wielu źródeł informacji, np. danych komputerowych, które wyświetlane są na ekranach, foliogramów, przeźroczy, rysunków, książek lub czasopism, czy wreszcie z telekonferencji odbywających się na wydzierżawionych łączach telekomunikacyjnych.

Niemniej istotne jest dobre oświetlenie sali, które umożliwi koncentrację uczestników na prezentowanym temacie. - Trudno dziś wyobrazić sobie nowoczesną salę konferencyjną, w której oświetlenie dobierane jest poprzez załączanie kilku obwodów oświetleniowych, lub sterowaną poprzez oddzielne piloty podczerwieni (np. dla oświetlenia, rzutnika, TV, DVD, itp.). Całość musi stworzyć układ, który będzie funkcjonalny i prosty w obsłudze - mówi Konrad Motelski, organizator sympozjów medycznych.


Wędrujące ściany Hotelarz: Hotelowe sale konferencyjne są stosunkowo duże i przeznaczone dla wielu uczestników. Czy istnieje możliwość dowolnej aranżacji sali konferencyjnej przy użyciu ścianek działowych?

Marcin Dziewoński, Maars: Tak, uzależnione jest to jedynie od zakładanej na etapie projektu liczby możliwych konfiguracji, w jakich ściany będą ustawiane, a co za tym idzie zamontowanie szyn prowadzących w suficie pomieszczenia.

Czy wybór odpowiedniej ścianki spowoduje, że w jednej sali będzie możliwość prowadzenia dwóch niezależnych od siebie konferencji?

Ściany mobilne umożliwiają elastyczny podział sal na dowolną liczbę mniejszych pomieszczeń, których może być więcej niż dwa. Ważnym czynnikiem jest dopasowanie własności akustycznych ścian mobilnych do realnych potrzeb i zastosowań w danym pomieszczeniu. Im wyższa wartość izolacyjności akustycznej (Rw), tym większe wyciszenie między pomieszczeniami. Nasza firma oferuje ściany mobilne o akustyce od Rw 37 dB do Rw 56dB, gdzie 37 dB oznacza, że będziemy słyszeć głośną konwersację prowadzoną po drugiej stronie ściany mobilnej, wartość Rw 45 db pozwala usłyszeć z trudem bardzo głośną rozmowę. Przy wartości 56 dB rozmowy nie powinny być słyszalne. Należy pamiętać również, że podane wartości są wartościami osiąganymi podczas badań laboratoryjnych, a realne wartości w miejscu montażu uzależnione są od wielu innych czynników, np. materiału, z jakiego wykonane są strony czy pozostałe ściany pomieszczenia
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marta Andrzejczak

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *