Łazienka w hotelu

ht_2009_03-24.jpgStały rozwój bazy noclegowej i coraz większa konkurencja sprawiają, że zarówno touroperatorzy, jak i turyści indywidualni coraz częściej przywiązują wagę do standardów wyposażenia hoteli, w tym do wykończenia łazienek


Łazienki, niezależnie od tego, czy są usytuowane przy pokojach czy też są ogólnodostępne, np. przy restauracji, powinny być funkcjonalne, estetyczne oraz czyste. Dotyczy to wszystkich hoteli bez względu na liczbę gwiazdek. Urządzając łazienki, warto pamiętać o najnowszych trendach. Panujące obecnie czyste, niemal geometryczne, formy ceramiki z pewnością długo będą modne. Połączenie ich ze stonowaną kolorystyką ścian i łagodnym oświetleniem stworzy przyjazne wnętrze i wprowadzi spokój do łazienki.


Kabina i wanna

W hotelach bardzo często stosowane są kabiny prysznicowe. W małych łazienkach, ze względu na oszczędność miejsca - praktyczne są wnęki z drzwiami, a w nieco większych kabiny narożne. Wypełnienie ścianek kabin szkłem przezroczystym dodaje wnętrzom lekkości. Unikniemy dysonansu, gdy kolor - najczęściej biały lub srebrny - nie będzie odbiegał od barw innych detali wykończenia, a np. kształt profili nawiąże do kształtu ceramiki. W większych łazienkach najczęściej stosowane są wanny prostokątne o równie prostej i oszczędniej formie co ceramika. Bardzo popularne są wanny akrylowe, ich ciepła i przyjemna w dotyku powierzchnia zachęca do kąpieli. Dodatkowe wyposażenie w parawan nawannowy zapobiegnie przed zachlapaniem łazienki, podczas brania natrysku. W hotelach wyższych kategorii zastosowanie kabiny i wanny nie jest rzadkością.


Ceramika

Ze względów praktycznych w łazience przy pokoju hotelowym najbardziej odpowiednie są umywalki z tzw. boczną powierzchnią odkładczą. Mogą to być umywalki wpuszczone lub postawione na blacie lub umywalki ze zintegrowanym blatem ceramicznym. Dodatkowa powierzchnia obok umywalki ułatwia korzystanie ze stojących tuż obok kosmetyków i przyborów toaletowych. Uzupełnienie łazienki o miskę ustępową i bidet tej samej serii ceramicznej zagwarantuje spójny wygląd wnętrza. Do hoteli najwyższej kategorii pasują wyraziste wyroby ceramiczne, które charakteryzują się masywnymi krawędziami i przesadną wielkością nie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wojciech Choina

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *