Długi sezon w ogródku

ht_2009_03-2.jpg
Planowanie otwarcia ogródka przy hotelu w naszym klimacie ma w sobie coś z hazardu. Trzeba obstawić, kiedy będzie na tyle ciepło, żeby goście zechcieli zeń skorzystać. Również to, do kiedy należy taki ogródek utrzymać, zależy bardziej od meteorologii niż ekonomii


Obserwując życie w ogródkach przy polskich hotelach i lokalach gastronomicznych i porównując z innymi krajami, można zauważyć dwa główne problemy: krótki czas, w jakim funkcjonują te miejsca, jak też często małe walory estetyczne. W przypadku niewielkich lokali nastawionych głównie na sprzedaż napojów, szczególnie piwa, nie dziwi fakt korzystania z gotowej oferty któregoś z browarów.

Taki lokal z założenia ma intensywnie działać podczas naszego krótkiego lata przy minimalnych nakładach. Nieco inaczej wygląda sytuacja większych lokali czy restauracji hotelowych. Tutaj w wielu przypadkach dziwi korzystanie z rozwiązań przeznaczonych dla pubów. Zapewne czynnikiem decydującym jest cena. Innym niepewnym elementem ogródkowej strategii jest niepewność, na jakich warunkach (i czy w ogóle) w następnym sezonie będzie można taki ogródek rozłożyć.

Oczywiście są one najtańsze, jednak w ten sposób lokal naraża się na utratę odmienności i klimatu, który powinien przyciągać gości. Do tego takie sztampowe rozwiązanie nie tylko zwykle nie pasuje do samego lokalu, lecz równie rzadko współgra z otoczeniem, gdyż proste ławki i stoły z logiem np. marki piwa rozstawiane są od gór po nadmorskie plaże. A przecież o wiele chętniej wejdziemy do ogródka, który wydaje się częścią otoczenia. Obecnie podczas urządzania takiej przestrzeni restaurator nie jest skazany na plastikowe krzesła czy drewniane ławy.

Oferta wyposażenia obejmuje zarówno meble w nowoczesnym designie, jak i tradycyjne. Jedną z podstawowych zasad jest spójność wystroju na zewnątrz i wewnątrz lokalu. Nie oznacza to, że ogródek musi być powieleniem wnętrza, jednak oba muszą tworzyć całość. Z tego powodu najlepszym rozwiązaniem jest, by planując otwarcie lokalu za jednym zamachem zlecić projektantowi również zaprojektowanie jego części zewnętrznej, nawet jeśli dopiero z czasem ją zrealizujemy.


Ważna jest ciepła atmosfera

W naszym klimacie, w środku zimy - poza stokiem narciarskim - nigdzie nie da się zorganizować ogródka, jednak istnieją sprawdzone możliwości znacznego przedłużenia sezonu i zabezpieczenia się przed gwałtownym ochłodzeniem, które potrafi zepsuć cały biznesplan przedsięwzięcia. Wprawdzie klimat ulega zmianom, jednak z punktu widzenia właścicieli i najemców ogródków wciąż jest za zimno, a pogoda jesienią i zimą jest zbyt kapryśna. Rozwiązaniem może być wprowadzenie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Zbigniew Bielkowicz

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *