Komunikuj się albo zgiń

Z roku na rok rośnie natężenie szumu informacyjnego. Dociera do nas coraz więcej danych z coraz większej liczby źródeł. Zalewani jesteśmy nadmiarem komunikatów, w tym przekazów marketingowych, zarówno tych, które nas interesują jak i zupełnie niechcianych. Z drugiej strony nowe technologie i zmieniający się styl życia ułatwiają nam docieranie do pożądanych informacji oraz wpływają na nasze nawyki konsumenckie, które zdecydowanie idą w kierunku coraz większego wykorzystania kanałów online. Dzieje się tak również w przypadku zakupu produktów hotelowych.



Jak w takiej sytuacji skutecznie dotrzeć z komunikatem marki i jej ofertą do naszych obecnych oraz potencjalnych klientów? I jak prowadzić efektywną sprzedaż, jednocześnie sensownie wydając budżety marketingowe?

Planowana, przemyślana, spójna

Efektywna komunikacja marketingowa jest głównym narzędziem w walce o skuteczne zaistnienie w świadomości nabywcy i przekonanie go do zakupu. Efektywna, czyli jaka? Silne i innowacyjne marki hotelowe to te, które uwzględniają fakt, że rynek nie stoi w miejscu – zmienia się popyt i podaż, ewoluują potrzeby i oczekiwania gości, a dostęp do nowych technologii zmienia funkcjonowanie całej gospodarki, a więc także branży hotelarskiej i turystycznej. Hotelarze szukają więc nowych możliwości i tworzą elastyczne, zintegrowane programy marketingowe, w ramach których planują, a następnie prowadzą przemyślane działania w trzech głównych obszarach: społecznym, wizerunkowym i sprzedażowym. Skuteczność opierają w dużej mierze na zasadzie „wyróżnij się albo zgiń”. Zakładają komunikowanie marki poprzez: produkt (jakość usługi i proces obsługi, czyli marketing), dialog z otoczeniem rynkowym (PR), a także identyfikację (materialny przejaw marki i usługi). Planując strategię biorą pod uwagę to, że wszystko, co dotyczy hotelu i przejawów jego działalności może być komunikatem marketingowym przesyłanym do otoczenia rynkowego, a aby osiągnąć cel każdy przekaz powinien być świadomie kształtowany i kontrolowany. Budują go zarówno wokół celów strategicznych, jak i określonych w strategii atrybutów marki – tych, które najlepiej oddają charakter danej marki hotelowej/produktu, nie są nadmiernie eksploatowane w komunikacji prowadzonej przez konkurencję i budzą silne, a przede wszystkim pozytywne skojarzenia. Różne grupy docelowe produktu hotelowego to także różne cele komunikacyjne i sprzedażowe – właściwie dokonana segmentacja pozwala dopasować przekaz do odbiorcy i odpowiednio dobrać narzędzia oraz kanały dotarcia.

Ich strategie opierają się również na założeniach, że:
- podstawą jest przemyślane połączenie wszystkich obszarów i elementów komunikacji oraz pełna spójność pomiędzy przekazem a działaniem (wiarygodność wizerunku),
- istotne jest dostosowanie przekazu oraz narzędzi do specyfiki określonej grupy odbiorczej (indywidualizacja i optymalizacja komunikacji),
- dialog z odbiorcą (przepływ informacji w obie strony) pozwala lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje klientów, czyli w konsekwencji zagwarantować satysfakcję poprzez dostarczenie najwyższej jakości,
- niezbędne jest kontrolowanie reakcji otoczenia rynkowego i odpowiednie modyfikowanie przekazów marketingowych.

Komunikacja a sprzedaż: rewolucja czy ewolucja?

Tworząc i wdrażając strategie komunikacji nie można nie doceniać zmian, jakie wprowadziły nowe technologie. Zrewolucjonizowały one nie tylko spo [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Katarzyna Królak

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *