Nowe marki dla nowej generacji

Sieć Carlson Rezidor, do której należy m.in. Radisson Blu, planuje wprowadzić na rynek dwie nowe marki: lifestyle’ową Radisson Red – skierowaną do tzw. generacji millennialsów i Quorvus Collection, skupiającą obiekty luksusowe. Nad nową marką lifestyle’ową skierowaną do młodszego pokolenia gości myśli też Hilton Worldwide, a już w maju taka markę pod nazwą HTL wprowadza Scandic […]

Czytaj dalej


Zależy mi na silnym samorządzie hotelarzy

Rozmowa z Ireneuszem Węgłowskim, nowym prezesem Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, wiceprezesem zarządu Orbis S.A. Jakie cele stawia pan przed sobą i przed Izbą po objęciu funkcji prezesa Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego? Przez trzy lata obserwowałem działalność Izby i uczestniczyłem w pracach Rady IGHP. Najważniejszym dla nas celem w obecnej sytuacji ekonomicznej i politycznej jest zwiększenie […]

Czytaj dalej


Nowy lider rynku noclegowego

Serwis Airbnb oferujący wynajem mieszkań na krótki okres chce w ciągu dwóch – trzech lat zostać największą firmą z branży noclegowej na świecie, prześcigając IHG, Hiltona i Marriotta, pod względem liczby udzielanych noclegów. Ma już w swoim portfolio ok. 550 tys. ofert. Airbnb – platforma wynajmu mieszkań i innych prywatnych nieruchomości na krótki okres – […]

Czytaj dalej


Komunikuj się albo zgiń

Z roku na rok rośnie natężenie szumu informacyjnego. Dociera do nas coraz więcej danych z coraz większej liczby źródeł. Zalewani jesteśmy nadmiarem komunikatów, w tym przekazów marketingowych, zarówno tych, które nas interesują jak i zupełnie niechcianych. Z drugiej strony nowe technologie i zmieniający się styl życia ułatwiają nam docieranie do pożądanych informacji oraz wpływają na […]

Czytaj dalej


Koszty działania hotelu: bezpośrednie, niepodzielne i stałe

Przy omawianiu struktury sprawozdania operacyjnego według USALI zostały określone trzy główne grupy kosztów, na których pokrycie muszą zostać wygenerowane przychody w grupie departamentów zysków, aby w działalności hotelowej pojawił się dochód operacyjny. Są to koszty bezpośrednie w departamentach zysków, koszty niepodzielne w departamentach kosztów oraz koszty stałe nie podlegające alokacji w departamentach. Standardy branżowe jednoznacznie […]

Czytaj dalej


Podatek od nieruchomości – jak płacić dużo mniej

Podatek od nieruchomości stanowi istotną pozycję kosztową w działalności, do której prowadzenia niezbędne są budynki, a więc także w branży hotelowej. W czasach, gdy każda oszczędność wydatków jest na wagę złota, pominięcie możliwości optymalizacyjnych w podatku od nieruchomości można by określić jako dużą niefrasobliwość. Pokazujemy, co można zrobić, by płacić mniej. W niektórych przypadkach nawet […]

Czytaj dalej


Kategoria hotelu a standardy marki

Są dwa ważne aspekty, wymagające dokładnego przemyślenia przed rozpoczęciem realizacji inwestycji hotelowej, czyli zdefiniowaniem docelowego produktu hotelowego oraz zakresu hotelowych usług – wybór kategorii i marki hotelu. Oczywiste jest, że zdefiniowany produkt powinien dodatkowo, w zależności od docelowej kategorii, spełniać wymogi, jakie narzuca ustawa kategoryzacyjna. Dobrze się dzieje, jeśli istnieje spójność pomiędzy wizerunkiem przemyślanego hotelu […]

Czytaj dalej


10+5 trendów hotelarstwie na rok 2014 cz. 2

W poprzednim numerze „Hotelarza” przedstawiliśmy 10 trendów, które będą miały wpływ na rozwój branży hotelarskiej w najbliższym czasie. W tym numerze prezentujemy pięć kolejnych. Mogą one być podpowiedziami dla hotelarzy, w którym kierunku powinny zmierzać ich działania i na co powinni zwrócić uwagę, aby osiągnąć sukces na rynku. Większość wniosków opiera się na analizie twardych […]

Czytaj dalej


Pokój to wyzwanie

Hotel jako przestrzeń jest zarazem trudny i fascynujący. Dla architekta to pole, gdzie przychodzi mu zmierzyć się z wieloma wyzwaniami i odgórnie narzuconymi normami, które mają bezpośredni wpływ na ostateczny kształt projektu, funkcjonalność przestrzeni, a także względy ekonomiczne, czyli szybkość zwrotu z inwestycji. Już w początkowej fazie procesu projektowania niezbędne staje się uwzględnienie wszystkich aspektów, […]

Czytaj dalej


Gość oczekuje zaskoczenia

W dobie szybko zachodzących zmian społecznych współczesny gość poszukuje bazy hotelowej, która odpowie na jego potrzeby. Nawet najbardziej prestiżowe hotele stają w wyścigu o unikalny design, tym samym dostarczając swym gościom niezapomnianych przeżyć estetycznych. Dzisiejszy gość hotelowy oczekuje po wnętrzach czegoś więcej niż kilku prawidłowo dobranych mebli otoczonych podstawową paletą barw. Oczekuje elementu zaskoczenia, niebanalnych […]

Czytaj dalej