Outsourcing w hotelowych SPA

Outsourcing jest powszechnie stosowaną metodą wyodrębniania pewnych procesów i usług poza obszar działania przedsiębiorstw. Tak dzieje się też w obiektach hotelowych. Rezygnują one z tych procesów pomocniczych, które mogą być wykonane przez bardziej wyspecjalizowane firmy w sposób lepszy, tańszy i bardziej efektywny. W hotelowych SPA również spotkamy się z outsourcingiem, jednak w innej skali i […]

Czytaj dalej


Młyn Jacka Hotel & Spa, Jaroszowice

Przed głównym wejściem gości wita ruchome koło młyńskie. Na dwóch piętrach oraz w hotelowym lobby uwagę przykuwa ekspozycja odrestaurowanych maszyn młynarskich. Sam hotel stał się miejscem wydarzeń kulturalnych. Prezentujemy Młyn Jacka Hotel & Spa – zwycięzcę głosowania internautów 7. edycji konkursu „Hotel z Pomysłem”. Pomysł na hotel zrodził się w głowach Małgorzaty i Jacka Świętosławskich […]

Czytaj dalej


Nowe marki dla nowej generacji

Sieć Carlson Rezidor, do której należy m.in. Radisson Blu, planuje wprowadzić na rynek dwie nowe marki: lifestyle’ową Radisson Red – skierowaną do tzw. generacji millennialsów i Quorvus Collection, skupiającą obiekty luksusowe. Nad nową marką lifestyle’ową skierowaną do młodszego pokolenia gości myśli też Hilton Worldwide, a już w maju taka markę pod nazwą HTL wprowadza Scandic […]

Czytaj dalej


Zależy mi na silnym samorządzie hotelarzy

Rozmowa z Ireneuszem Węgłowskim, nowym prezesem Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, wiceprezesem zarządu Orbis S.A. Jakie cele stawia pan przed sobą i przed Izbą po objęciu funkcji prezesa Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego? Przez trzy lata obserwowałem działalność Izby i uczestniczyłem w pracach Rady IGHP. Najważniejszym dla nas celem w obecnej sytuacji ekonomicznej i politycznej jest zwiększenie […]

Czytaj dalej


Nowy lider rynku noclegowego

Serwis Airbnb oferujący wynajem mieszkań na krótki okres chce w ciągu dwóch – trzech lat zostać największą firmą z branży noclegowej na świecie, prześcigając IHG, Hiltona i Marriotta, pod względem liczby udzielanych noclegów. Ma już w swoim portfolio ok. 550 tys. ofert. Airbnb – platforma wynajmu mieszkań i innych prywatnych nieruchomości na krótki okres – […]

Czytaj dalej


Komunikuj się albo zgiń

Z roku na rok rośnie natężenie szumu informacyjnego. Dociera do nas coraz więcej danych z coraz większej liczby źródeł. Zalewani jesteśmy nadmiarem komunikatów, w tym przekazów marketingowych, zarówno tych, które nas interesują jak i zupełnie niechcianych. Z drugiej strony nowe technologie i zmieniający się styl życia ułatwiają nam docieranie do pożądanych informacji oraz wpływają na […]

Czytaj dalej


Koszty działania hotelu: bezpośrednie, niepodzielne i stałe

Przy omawianiu struktury sprawozdania operacyjnego według USALI zostały określone trzy główne grupy kosztów, na których pokrycie muszą zostać wygenerowane przychody w grupie departamentów zysków, aby w działalności hotelowej pojawił się dochód operacyjny. Są to koszty bezpośrednie w departamentach zysków, koszty niepodzielne w departamentach kosztów oraz koszty stałe nie podlegające alokacji w departamentach. Standardy branżowe jednoznacznie […]

Czytaj dalej


Podatek od nieruchomości – jak płacić dużo mniej

Podatek od nieruchomości stanowi istotną pozycję kosztową w działalności, do której prowadzenia niezbędne są budynki, a więc także w branży hotelowej. W czasach, gdy każda oszczędność wydatków jest na wagę złota, pominięcie możliwości optymalizacyjnych w podatku od nieruchomości można by określić jako dużą niefrasobliwość. Pokazujemy, co można zrobić, by płacić mniej. W niektórych przypadkach nawet […]

Czytaj dalej


Kategoria hotelu a standardy marki

Są dwa ważne aspekty, wymagające dokładnego przemyślenia przed rozpoczęciem realizacji inwestycji hotelowej, czyli zdefiniowaniem docelowego produktu hotelowego oraz zakresu hotelowych usług – wybór kategorii i marki hotelu. Oczywiste jest, że zdefiniowany produkt powinien dodatkowo, w zależności od docelowej kategorii, spełniać wymogi, jakie narzuca ustawa kategoryzacyjna. Dobrze się dzieje, jeśli istnieje spójność pomiędzy wizerunkiem przemyślanego hotelu […]

Czytaj dalej