Pokój to wyzwanie

Hotel jako przestrzeń jest zarazem trudny i fascynujący. Dla architekta to pole, gdzie przychodzi mu zmierzyć się z wieloma wyzwaniami i odgórnie narzuconymi normami, które mają bezpośredni wpływ na ostateczny kształt projektu, funkcjonalność przestrzeni, a także względy ekonomiczne, czyli szybkość zwrotu z inwestycji. Już w początkowej fazie procesu projektowania niezbędne staje się uwzględnienie wszystkich aspektów, […]

Czytaj dalej


Gość oczekuje zaskoczenia

W dobie szybko zachodzących zmian społecznych współczesny gość poszukuje bazy hotelowej, która odpowie na jego potrzeby. Nawet najbardziej prestiżowe hotele stają w wyścigu o unikalny design, tym samym dostarczając swym gościom niezapomnianych przeżyć estetycznych. Dzisiejszy gość hotelowy oczekuje po wnętrzach czegoś więcej niż kilku prawidłowo dobranych mebli otoczonych podstawową paletą barw. Oczekuje elementu zaskoczenia, niebanalnych […]

Czytaj dalej


Design na każdy gust

Najnowsze trendy wzornicze, kolorystyczne, materiałowe i technologiczne można poznać na największych na świecie targach branży tekstylnej Heimtextil, które odbywają się na początku stycznia we Frankfurcie nad Menem. Szerokie spektrum prezentowanych tam produktów daje całościowy ogląd tego, co dzieje się w branży, a projektanci i hotelarze mogą tu zebrać wiele inspiracji. Fot. subirpal, SXC Relację z […]

Czytaj dalej


Łazienka pełnoprawna część pokoju

Przez lata łazienki hotelowe były postrzegane jako pomieszczenia pomocnicze. Projektowano je na możliwie najmniejszej powierzchni, tak aby zmieścić jedynie wymagane sprzęty. Ostatnimi laty tendencja ta mocno się zmienia i projektanci nie starają się już powiększać przestrzeni pokoju kosztem łazienki. Współczesny gość hotelowy w czasie podróży oczekuje czegoś więcej niż to, co ma we własnym domu. […]

Czytaj dalej


Outsourcing w hotelowych SPA

Outsourcing jest powszechnie stosowaną metodą wyodrębniania pewnych procesów i usług poza obszar działania przedsiębiorstw. Tak dzieje się też w obiektach hotelowych. Rezygnują one z tych procesów pomocniczych, które mogą być wykonane przez bardziej wyspecjalizowane firmy w sposób lepszy, tańszy i bardziej efektywny. W hotelowych SPA również spotkamy się z outsourcingiem, jednak w innej skali i […]

Czytaj dalej


Młyn Jacka Hotel & Spa, Jaroszowice

Przed głównym wejściem gości wita ruchome koło młyńskie. Na dwóch piętrach oraz w hotelowym lobby uwagę przykuwa ekspozycja odrestaurowanych maszyn młynarskich. Sam hotel stał się miejscem wydarzeń kulturalnych. Prezentujemy Młyn Jacka Hotel & Spa – zwycięzcę głosowania internautów 7. edycji konkursu „Hotel z Pomysłem”. Pomysł na hotel zrodził się w głowach Małgorzaty i Jacka Świętosławskich […]

Czytaj dalej


Nowe marki dla nowej generacji

Sieć Carlson Rezidor, do której należy m.in. Radisson Blu, planuje wprowadzić na rynek dwie nowe marki: lifestyle’ową Radisson Red – skierowaną do tzw. generacji millennialsów i Quorvus Collection, skupiającą obiekty luksusowe. Nad nową marką lifestyle’ową skierowaną do młodszego pokolenia gości myśli też Hilton Worldwide, a już w maju taka markę pod nazwą HTL wprowadza Scandic […]

Czytaj dalej


Zależy mi na silnym samorządzie hotelarzy

Rozmowa z Ireneuszem Węgłowskim, nowym prezesem Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, wiceprezesem zarządu Orbis S.A. Jakie cele stawia pan przed sobą i przed Izbą po objęciu funkcji prezesa Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego? Przez trzy lata obserwowałem działalność Izby i uczestniczyłem w pracach Rady IGHP. Najważniejszym dla nas celem w obecnej sytuacji ekonomicznej i politycznej jest zwiększenie […]

Czytaj dalej


Nowy lider rynku noclegowego

Serwis Airbnb oferujący wynajem mieszkań na krótki okres chce w ciągu dwóch – trzech lat zostać największą firmą z branży noclegowej na świecie, prześcigając IHG, Hiltona i Marriotta, pod względem liczby udzielanych noclegów. Ma już w swoim portfolio ok. 550 tys. ofert. Airbnb – platforma wynajmu mieszkań i innych prywatnych nieruchomości na krótki okres – […]

Czytaj dalej