Kategoria hotelu a standardy marki

Są dwa ważne aspekty, wymagające dokładnego przemyślenia przed rozpoczęciem realizacji inwestycji hotelowej, czyli zdefiniowaniem docelowego produktu hotelowego oraz zakresu hotelowych usług – wybór kategorii i marki hotelu. Oczywiste jest, że zdefiniowany produkt powinien dodatkowo, w zależności od docelowej kategorii, spełniać wymogi, jakie narzuca ustawa kategoryzacyjna.

Dobrze się dzieje, jeśli istnieje spójność pomiędzy wizerunkiem przemyślanego hotelu a wymogami kategoryzacyjnymi. Gorzej, jeśli „hotel marzeń” inwestora tworzą wymogi ustawy, ale w niczym nie przypomina on obiektu skrojonego na miarę potrzeb docelowych klientów.



Pięć gwiazdek jest drogie w obsłudze

Nie wiadomo dlaczego, polski inwestor zwykle myśli o kategorii czterech lub nawet pięciu gwiazdek, a nie jest dla niego ważne, czy stworzona oferta hotelowa będzie odpowiadać potrzebom docelowego gościa. Bardzo często inwestor nie zastanawia się, czy hotel będzie mógł osiągać oczekiwane wyniki – przede wszystkim średnią cenę sprzedaży na poziomie hotelu 4- lub 5-gwiazdkowego. Zauważmy, iż cztery czy pięć gwiazdek dla obiektu to nie tylko odpowiedni poziom wyposażenia, lecz także poziom obsługi, co w znacznym stopniu podwyższa koszty działalności operacyjnej. A nie jest łatwo utrzymać jakość na dobrym poziomie osiągając słabe wyniki sprzedażowe. Każdy rozsądny inwestor oczekuje określonego zwrotu zainwestowanego kapitału. Dlaczego więc tak często rodzimi inwestorzy sięgają po „najwyższą półkę”? Chodzi o prestiż, chęć posiadania, czy reputację na rynku lokalnym? W Po [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Małgorzata Morek

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *