Łazienka pełnoprawna część pokoju

Przez lata łazienki hotelowe były postrzegane jako pomieszczenia pomocnicze. Projektowano je na możliwie najmniejszej powierzchni, tak aby zmieścić jedynie wymagane sprzęty. Ostatnimi laty tendencja ta mocno się zmienia i projektanci nie starają się już powiększać przestrzeni pokoju kosztem łazienki.



Współczesny gość hotelowy w czasie podróży oczekuje czegoś więcej niż to, co ma we własnym domu. Łazienka powinna być przestronna, luksusowa, spełniać funkcję mini-SPA i zapraszać do relaksu.

Łazienki o otwartym planie

Bardzo popularne stały się łazienki o otwartym planie. Zamiast ukrywać kabinę natryskową i wannę w oddzielnym pomieszczeniu, wprowadza się je do wnętrza pokoju hotelowego. Ustawione w środku sypialni tworzą swego rodzaju wolnostojące rzeźby. Bardzo widoczny jest również trend, zgodnie z którym przestrzeń łazienki wydzielona jest szklanymi ścianami. Taka koncepcja sprawia, że pomieszczenie wydaje się większe, a światło dzienne z okien sypialni dociera wszędzie. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy chociażby oglądać telewizję podczas kąpieli w wannie lub pod prysznicem. W takich łazienkach najczęściej wprowadza się różnego typu przesłony, które pozwalają gościom hotelowym zachować minimum prywatności. W łódzkim Novotelu sposobem na to są tzw. zamrażane szyby. Po wciśnięciu przełącznika stają się przejrzyste lub całkowicie matowe. W hotelach sieci PURO użyto zasłon, które można przesuwać wedle potrzeb. W tym celu można użyć również żaluzji dopasowanych kolorystycznie i materiałowo do wnętrza pokoju lub przedzielenia w postaci wąskiej ściany. Takie rozwiązanie zastosowano w Hotelu Mera w Sopocie. Połączenia funkcji łazienki i sypialni na wspólnej przestrzeni nie są zarezerwowane jedynie dla hoteli o wysokim standardzie. Może to być swego rodzaju sposób na zmniejszenie do minimum powierzchni przypadającej na jednostkę pokojową. Bardzo ciekawie rozwiązano to zagadnienie w hotelach sieci citizenM, gdzie w celu obniżenia kosztów usunięto wszystkie „zbędne” elementy wyposażenia. Sprzęty łazienkowe znalazły się bezpośrednio w pokoju. Prysznic i toaleta umieszczone są jest w dwóch szklanych cylindrach z suwanymi drzwiami. Natomiast postumentowa umywalka wykonana z corianu służy jako mebel we wnętrzu.

Można też urządzić norma [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Luiza Jodłowska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *