Zielone SPA, tanie SPA, ładne SPA

Autor: Arkadiusz Dawidowski
Arkadiusz Dawidowski
Autor jest dyrektorem rozwoju firmy konsultingowej ForSPA
oraz członkiem International SPA Association (ISPA) Taniej, naturalniej i z większą dawką estetycznych emocji, które pozwolą na chwilę kontemplacyjnego relaksu. Takie są kierunki rozwoju branży SPA, która wciąż kreuje nowe idee, zaspokajając potrzeby milionów klientów.
SPA jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się fenomenów kulturowych na świecie, nie ograniczając się już jedynie do uzdrowisk i zabiegów z wykorzystaniem wody. Słynne Sanus Per Aquam (zdrowie przez wodę) już nie wystarcza, żeby określić bogactwo współczesnej idei SPA, która i tak ciągle podlega zmianom. Wpływ na jej rozwój mają nowe trendy w wielu dziedzinach życia: zdrowia, kosmetyki, fitnessu, kuchni i architektury. Dlatego nie bez powodu wielu inwestorów budując obiekty hotelowe z funkcją SPA oraz menedżerów zarządzających takimi obiektami zastanawia się, w jakim kierunku podąża rynek na świecie i czego będą oczekiwali od nich ich klienci. Co zatem nas czeka w najbliższej przyszłości? W przypadku takiej branży jest to wyjątkowo trudne do określenia ze względu na bogactwo wpływów. Jednak obserwując globalne zmiany i kierunek poszukiwań architektów oraz wielu firm i obiektów, już dziś można nakreślić najważniejsze kierunki rozwoju, które będą też kształtowały polski rynek.

SPA emocjonalne Powstające na świecie obiekty SPA już nie przypominają stref zabiegowych znanych z uzdrowisk lub instytutów kosmetycznych. Coraz częściej stają się przestrzeniami przypominającymi dzieła sztuki współczesnej. Podobnie dzieje się ze sprzętem i produktami SPA. Wanny, stoły do masażu, prysznice vichy, leżanki relaksacyjne to dzieła sztuki użytkowej, które łączą w sobie niezbędne funkcje z wyjątkowymi doznaniami estetycznymi. Znani designerzy, architekci i artyści odkrywają SPA jako naturalną sferę wyrażenia swoich wizji artystycz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *