Siedem pozytywów kryzysu

Globalny rynek hotelarski pogrąża się w coraz większym kryzysie. Kolejne sieci
ogłaszają wielomilionowe straty, a nawet bankructwa, spadają wskaźniki przychodów, maleje obłożenie. Jak wynika z ogłaszanych prognoz, rok 2009 będzie najgorszy
dla branży hotelarskiej od wielu lat, a i w 2010 nie ma co liczyć na wyjście nad kreskę. Nie dla wszystkich w branży jest to jednak powód do zmartwienia...





Po przeprowadzeniu analizy sytuacji rynku hotelarskiego w Stanach Zjednoczonych agencja doradcza Jones Lang LaSalle Hotels przygotowała studium, zatytułowane "Siedmiu wygranych na rynku dotkniętym przez spowolnienie gospodarcze i problemy z płynnością finansową".
- Podczas gdy cała gospodarka, w tym również rynek hotelarski, znalazła się w trudnej sytuacji ekonomicznej, istnieją pewne obszary działalności, które pozostają w dobrej kondycji - stwierdził Arthur Adler, dyrektor generalny Jones Lang LaSalle Hotels. - Segmenty te odzwierciedlają obecne możliwości inwestycyjne na rynku.





1. Hotele klasy średniej (mid-scale) bez części gastronomicznej prosperują w okresie recesji znacznie lepiej niż jakikolwiek inny segment hotelarski zarówno pod względem przychodów, jak i marży operacyjnej - powiedział Al Calhoun, dyrektor zarządzający Jones Lang LaSalle Hotels. - Wielu klientów korporacyjnych wybiera tańsze hotele, aby obniżyć koszty podróży.
Hotele kategorii mid-scale najlepiej radziły sobie już w czasie kryzysu na rynku po 11 września 2001. W 2002 roku segment ten odznaczał się najniższym spadkiem RevPar (-0.6 proc.). Ten segment powinien nadal najlepiej radzić s [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *