Outsourcing – czym ryzykujesz?

Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, lepiej i taniej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili; powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej od nas (Henry Ford).

Outsourcing niesie wiele zagrożeń, zanim więc podejmiecie decyzję, warto, byście dowiedzieli się, czym ryzykujecie…
  1. Pierwsze zagrożenie: nieprzemyślany wybór modelu współpracy z partnerem oferującym outsourcing oraz wybór niewłaściwego partnera do współpracy. Żeby się tego ustrzec, należy w obu przypadkach dokonać analizy własnych potrzeb i docelowego modelu współpracy, a także zastanowić się, kim jest przyszły partner.
  2. Outsourcing to sposób na osiągnięcie określonych celów, a nie tylko zmiana szyldu! Jeśli zatem nie przyniósł on oszczędności lub nie podniósł poziomu świadczonych usług, to po co ten outsourcing?
  3. Należy liczyć się z tym, że współpraca z firmą outsourcingową może zakończyć się niepowodzeniem. Brak alternatywy w postaci innego partnera (lub w ogóle rezygnacji z outsourcingu) może się zemścić na hotelu.
  4. Wprowadzenie mechanizmów kontroli oraz pozostawienie wybranych kompetencji i możliwości realizacyjnych w hotelu pozwoli uniknąć wyżej wspomnianego scenariusza. Główne zagrożenia to błędy przy formułowaniu i podpisywaniu umowy, a następnie niewłaściwe relacje z firmami outsourcingowymi przy przekazywaniu zadań i kontroli jakości prac.

W swojej istocie outsourcing polega na przekazywaniu zadań, funkcji i procesów do realizacji zewnętrznej firmie wyspecjalizowanej w danej dziedzinie. Dzięki temu przedsiębiorstwa (różnych branż) korzystające z outsourcingu mogą skupić się na swojej działalności podstawowej. Dlateg  również i hotelarze coraz częściej decydują się „wyrzucić na zewnątrz” (jak często w skrócie charakteryzuje się outsourcing) część własnych zadań. Podkreślić należy, że outsourcing ma charakter długoterminowy, w przeciwieństwie do umowy zlecenia tworzy trwałą więź pomiędzy firmami. Nie jest to wyłącznie relacja dostawca-odbiorca, lecz układ partnerski, w którym obie strony realizują swoje cele biznesowe, czyli: osiągnięcie zysku.

Tradycyjny i greenfield

Specjaliści wyróżniają dwa typy outsourcingu: tradycyjny i tzw. greenfield. W przypadku tego pierwszego pewne zadania pr [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *